Witam
Czytam to forum i aż mnie głowa zaczeła boleć od ilości informacji...więc postanowiłem opisac swój problem.
1. VangartStory.
- Animacja - obraz jest OK ale dzwięk jakby troszkę przyśpieszał.
- Gra - animacja w grze jest ok - dzwięk hmmm bardzo dziwne odgłosy np przy chodzeniu (trudno to opisać) Jak by postacie chodziły w szpilkach po talerzach
2. FFTactics.
- Animacja - obraz się tnie i dzwięk również (jakby wszystko szło co pół klatki)
- Gra - animacja OK, dzwięk podobny efekt jw.
Co używam? Wg artykułu o konfiguracji i wg nich skonfikurowałem emulator.
emulator: ePSXe 1.6.0
bios: SCPH-7502
oraz plugsy >
wideo: Pete's OpenGL2 (2,5) ; - Pete`s GPU i PeoPS Software
dźwięk: Eternal SPU i PeoPS DSound
napęd: PeOPs CD-R i Xeven/Sapu CDR
Mój komp nie jest wcale za wolny
PS -jak ustawić opcję aby w oknie na górnym pasku była widoczna ilość wyświetlanych klatek?
VargantStory FFTactics - dziwny dzwięk
VargantStory FFTactics - dziwny dzwięk
... Pamiętaj, Strach jest Twoim jedynym Przewodnikiem tam, gdzie Cienie kryją ... Śmierć ...
Na tych ustawieniach FFTacticks działało dobrze
Plugin: Pete's OpenGL2 Driver 2.6
Author: Pete Bernert
Card vendor: ATI Technologies Inc.
GFX card: RADEON 9600 XT x86/MMX/3DNow!/SSE
Resolution/Color:
- 1024x768 Fullscreen - NO desktop changing
- Internal X resolution: 1
- Internal Y resolution: 2
- Keep psx aspect ratio: off
- No render-to-texture: off
- Filtering: 2
- Hi-Res textures: 0
- TexWin pixel shader: on
- VRam size: 128 MBytes
Framerate:
- FPS limitation: on
- Frame skipping: off
- FPS limit: Auto
Compatibility:
- Offscreen drawing: 1
- Framebuffer effects: 3
- Framebuffer uploads: 1
Misc:
- Scanlines: off
- Mdec filter: on
- Screen filtering: on
- Shader effects: 0/1
- Flicker-fix border size: 0
- GF4/XP crash fix: off
- Game fixes: off [00000002]
Jeśli chodzi o dzwięk to zmiejsz buffer size i zaznacz special game fix'y.
Plugin: Pete's OpenGL2 Driver 2.6
Author: Pete Bernert
Card vendor: ATI Technologies Inc.
GFX card: RADEON 9600 XT x86/MMX/3DNow!/SSE
Resolution/Color:
- 1024x768 Fullscreen - NO desktop changing
- Internal X resolution: 1
- Internal Y resolution: 2
- Keep psx aspect ratio: off
- No render-to-texture: off
- Filtering: 2
- Hi-Res textures: 0
- TexWin pixel shader: on
- VRam size: 128 MBytes
Framerate:
- FPS limitation: on
- Frame skipping: off
- FPS limit: Auto
Compatibility:
- Offscreen drawing: 1
- Framebuffer effects: 3
- Framebuffer uploads: 1
Misc:
- Scanlines: off
- Mdec filter: on
- Screen filtering: on
- Shader effects: 0/1
- Flicker-fix border size: 0
- GF4/XP crash fix: off
- Game fixes: off [00000002]
W czasie gry wciśnij przycisk "delete"PS -jak ustawić opcję aby w oknie na górnym pasku była widoczna ilość wyświetlanych klatek?
Jeśli chodzi o dzwięk to zmiejsz buffer size i zaznacz special game fix'y.
Zamienię mój komp: ATLONXP 2400+ 768MB DDRAM Asus Radeon 9600XT 128MB(128bit) 2X80 GB HDD na garść magicznej fasoli << już dawno wymienione a zupa fasolowa zjedzona!
UPDATE!!
AMD Venice3000+ GF 6600GT PCI-EX16X 2x512 Dual RAM Patriot (TESTUJEMY?)
UPDATE!!
AMD Venice3000+ GF 6600GT PCI-EX16X 2x512 Dual RAM Patriot (TESTUJEMY?)
Thx ale już sobie poradziłem - a właściewie pomógl mi Bati jeśli chodzi o dźwięk. Używam P.E.Op.S. PSX Sound. W ustawieniacg głównych - nie pluginu tylko w oknie gdzie się wybiera plugin -zaznaczyłem Enable AX Sound i jest cacy. W samym pluginie wszystko mam na FullWypas
Ale ten motym z zmniejszeniem buforu sprawdzę przy VS-tam nadal w grze jak poruszaja się postacie słychać tak jakby pod butami mieli przyklejone dziecięce gryzaki i przy każdym kroku piszczą okropny dźwięk dla uszu.
OpenGL2 - tam też poustawiałem wszystko na max. Oprócz Internal X resolution: tam mam na 1.
I tak FFVIII, FFT, LoD chodzą płynnie (grafa i muza) i tylko VS ma problem z dżwiękiem.
Ale ten motym z zmniejszeniem buforu sprawdzę przy VS-tam nadal w grze jak poruszaja się postacie słychać tak jakby pod butami mieli przyklejone dziecięce gryzaki i przy każdym kroku piszczą okropny dźwięk dla uszu.
OpenGL2 - tam też poustawiałem wszystko na max. Oprócz Internal X resolution: tam mam na 1.
I tak FFVIII, FFT, LoD chodzą płynnie (grafa i muza) i tylko VS ma problem z dżwiękiem.
... Pamiętaj, Strach jest Twoim jedynym Przewodnikiem tam, gdzie Cienie kryją ... Śmierć ...
Zmniejszenie buforu spowoduje efekt odwrotny do zamierzonego. Nalezaloby dodac kilka punktow, a nie odjac.Ale ten motym z zmniejszeniem buforu sprawdzę przy VS-tam nadal w grze jak poruszaja się postacie słychać tak jakby pod butami mieli przyklejone dziecięce gryzaki i przy każdym kroku piszczą okropny dźwięk dla uszu.
Co wiecej. AFAIR do poprawnej emulacji dzwieku w VS wprost idealnym rozwiazaniem jest Eternal SPU. Nie zaszkodzi zaznaczyc SGFa - Update before accessing register.
W tym momencie w Eternalu mam bufor na 64. Zwiękasze na 128,
sprawdzę i dam znać.
Update:
W Eternelu miałem bufor na 32. Zwiększyłem do 64 i dźwięk już się ok.
Szkoda że VS ma problem z dzwiękiem w spuPeosDSounD.
sprawdzę i dam znać.
Update:
W Eternelu miałem bufor na 32. Zwiększyłem do 64 i dźwięk już się ok.
Szkoda że VS ma problem z dzwiękiem w spuPeosDSounD.
Ostatnio zmieniony 02 czerwca 2005, 11:52 przez Meetos, łącznie zmieniany 1 raz.
... Pamiętaj, Strach jest Twoim jedynym Przewodnikiem tam, gdzie Cienie kryją ... Śmierć ...
Bez przesady. Bufor powinien utrzymywac sie w przedziale <16, 20>.
BTW; warto przyjrzec sie tematowi, w ktorym uczynny Jinx przyjrzal sie blizej Eternalowi i opisal swoje doswiadczenia z grami od SQUARE [przy jednoczesnym uzyciu tego wlasnie plugin'a]. Pokombinowac nie zawadzi. Jesli problem bedzie wystepowal nadal, to odkopie mojego VS i postaram sie podac optymalna konfiguracje.
BTW; warto przyjrzec sie tematowi, w ktorym uczynny Jinx przyjrzal sie blizej Eternalowi i opisal swoje doswiadczenia z grami od SQUARE [przy jednoczesnym uzyciu tego wlasnie plugin'a]. Pokombinowac nie zawadzi. Jesli problem bedzie wystepowal nadal, to odkopie mojego VS i postaram sie podac optymalna konfiguracje.