Silent Hill ustawienia

Masz nieopisany dotąd problem z konkretnym tytułem i emulatorem ePSXe? Pisz śmiało.
falkon
Junior
Junior
Posty: 19
Rejestracja: 18 stycznia 2007, 14:38

Silent Hill ustawienia

Post autor: falkon »

Jak najlepiej ustawić emu tylko pod Silent Hill ??na optymalnej konfiguracji jakby torchę zacina, szczególnie kiedy robi się ciemno i Harry biega z zapalniczką.
Awatar użytkownika
BzyRes
Administrator
Administrator
Posty: 2048
Rejestracja: 17 lutego 2003, 18:50

Post autor: BzyRes »

Dopóki nie podasz konfiguracji sprzętowej i listy użytych pluginów, nie mamy o czym rozmawiać.
falkon
Junior
Junior
Posty: 19
Rejestracja: 18 stycznia 2007, 14:38

Post autor: falkon »

konfig: celeron 2,2Ghz, 640 ram i GF4 mx 64mb.

Emu: epsxe 1.5.2
Bios 7502
Grafiki Pete's OpenGL driver 1.75
Muzyka, Eternal SPU plugin 1.41
Mooby cd disk image driver 2.8

:)
Awatar użytkownika
BzyRes
Administrator
Administrator
Posty: 2048
Rejestracja: 17 lutego 2003, 18:50

Post autor: BzyRes »

na optymalnej konfiguracji jakby torchę zacina, szczególnie kiedy robi się ciemno i Harry biega z zapalniczką.
Nic nie powinno się zacinać. Na moim rzęchu [Duron 600, GF2MX, 512SDR] gra chodzi wyśmienicie i jeśli już zwalnia to jedynie w kilku miejscach. Podejrzewam, że albo jakaś ciężka aplikacja muli w tle [monitor antywirusowy?] albo masz włączony antialiasing [właściwości karty graficznej], co przy GF4MX może powodować niepożądane spowolnienia.

Zatem pierwszym krokiem, jaki powinieneś poczynić, niech będzie całkowite wyłączenie antialiasingu w programie konfiguracyjnym nVIDIA. Druga sprawa - włącz grę i w momencie, w którym twierdzisz, że Silent Hill zaczyna się obijać, wciśnij Delete. Menu podręczne pluginu pokaże ilość wyświetlanych klatek. Zrób screen, wrzuć na ImageShack i daj link na forum, bo ciężko wyczuć, czy gra faktycznie zarywa, czy jest to tylko złudzenie.

A co do optymalnej konfiguracji - możesz zmniejszyć rozdzielczość [osobiście gram na 640x480] i głębię kolorów z 32 na 16 bit. Zawsze kilka-kilkanaście fps więcej. Na razie tyle.
falkon
Junior
Junior
Posty: 19
Rejestracja: 18 stycznia 2007, 14:38

Post autor: falkon »

Nic :/ pokazuje NIBY stałe 49-50FPS, ale tnie i nie jest to złudzenie. A raczej ZWALNIA. I to tylko jak ide przez tą ciemną uliczke, co zapala zapalniczke zaraz po początku gry. Kiedy natomiast zmieniłem plugin grafiki na DX6 D3D driver, to chodzi płynnie obraz wszystko, tylko za szybko - i NIE POMAGA OGRANICZENIE KLATEK.

Miałem kiedyś coś podobnego w RE1 - w niektórych miejscach gdzie było dużo wody, albo oświetlenia tak samo zwalniało. Pomogło jakieś inne ustawienie opcji, ale już nie pamiętam co i gdzie :/

Jakieś sugestie ? może podrzuć też screena ze swoimi ustawieniami ? chyba, że są identyczne jak na stronie.
winter_mute
TROLOŻERCA
TROLOŻERCA
Posty: 5248
Rejestracja: 04 września 2002, 12:21
Kontakt:

Post autor: winter_mute »

Kiedy natomiast zmieniłem plugin grafiki na DX6 D3D driver, to chodzi płynnie obraz wszystko, tylko za szybko - i NIE POMAGA OGRANICZENIE KLATEK.
Spróbuj starego tricku, który zaznaczam od razu nie zawsze działa. Otóż wybierz plugin dźwiękowy SPU Eternal i ustaw go w następujący sposób:
Audio out method: SPUasync
Mode: Wait
Buffor: ~90
2BII!2B
ODPOWIEDZ