Emulacja przenośnego PlayStation, zdecydowanie odstaje od sceny poświęconej pozostałym konsolom Sony. Mamy świeży, prężnie rozwijający się projekt w postaci opisywanego ostatnio Soywiz's Psp Emulator. Mamy PSPE4All, rodzone w mękach z popiołów PCSP. Wreszcie, mamy tytułowy JPCPS, który dzielnie dzierży palmę pierwszeństwa wśród emulatorów PSP i z każdym kolejnym miesiącem, każdą zmianą wprowadzoną w kodzie ugruntowuje pozycję lidera na scenie.
Opisany powyżej trend, odnieść można bezpośrednio do zmian wprowadzonych w najnowszej wersji rozwojowej programu. Zmian, które może nie zwiastują rewolucji i nie powodują opadu szczęki, bo przecież...
- usprawnione mapowanie tekstur w tytułach 2D
- poprawione przetwarzanie plików wykonywalnych ELF
- masa poprawek związanych z przetwarzaniem obrazu przez bibliotekę Xuggle
- usprawniona rekompilacja instrukcji MIPS obarczonych opóźnieniami
- zmodyfikowane GUI dla systemów MacOS
- zwiększona kompatybilność dla przetwarzania asynchronicznego
- poprawione teksturowanie z wykorzystaniem pamięci podręcznej werteksów
- obsługa sieci w trybie adhoc
- zoptymalizowany kod emulujący działanie czytnika UMD
- poprawiona emulacja funkcji: sceFontOpenUserMemory, sceCtrlPeekXXX, sceMd5, sceAtrac3, sceMpeg, sceNetSetDropRate
To nic innego jak długa lista poprawek do istniejącego już kodu (za wyjątkiem obsługi adhoc), niemniej to właśnie ciągłe ulepszania sprawiły, że program działa coraz szybciej, emuluje coraz dokłądniej, coraz większą liczbę gier - krótko mówiąc, JPCPS jest obecnie najlepszym emulatorem Playstation Portable. Nie przeciągając dalej wywodów, zapraszam na
stronę domową emulatora oraz do
automatycznego repozytorium projektu po najnowszą wersję rozwojową.