Problem z save-state'ami!!!!!

Problemy z emulatorem ePSXe i narzędziami dla niego przeznaczonymi.
Piciu-san

Problem z save-state'ami!!!!!

Post autor: Piciu-san »

Witam wszystkich psx-owych wyjadaczy (hehehehe :)!

Otóż problem jest następujący - moje 3 savestaty z FFIX nie chcą działać, ale mam je na dysku w katalogu za savestaty odpowiedzialnym. Czy istnieje możliwość skonfigurowania katalogu skąd ePSXe weźmie save'y? Czy mogę jeszcze zagrać na moich save'ach, których głupi FFIX nie widzi? :cry:

Z góry dzięki za pomoc!
winter_mute
TROLOŻERCA
TROLOŻERCA
Posty: 5247
Rejestracja: 04 września 2002, 12:21
Kontakt:

Post autor: winter_mute »

Czy istnieje możliwość skonfigurowania katalogu skąd ePSXe weźmie save'y?
Save`y (na memorkach) - TAK, SaveState`y - NIE
Czy mogę jeszcze zagrać na moich save'ach, których głupi FFIX nie widzi?
Wiesz jak jest, na moje oko tam gdzie jest sutek... o sorry ;) skutek musi być i przyczyna. Na początek:
1) Używasz tej samej wersji ePSXe
2) Używasz tej samej wersji gry
3) sprawdź czy pliki (lub folder SSTATES) nie mają atrybutu "Tylko do odczytu"
2BII!2B
Mortus
Administrator
Administrator
Posty: 840
Rejestracja: 05 września 2002, 17:35

Post autor: Mortus »

BTW. Gdzieś czytałem, że SaveStaty mogą czasami odmówić posłuszeństwa po zmianie konfiguracji plugów przy danej grze.... zmieniałeś coś? :-)
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
Whatever is said in Latin, sounds profound.
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze.
Awatar użytkownika
Romek
Moderator
Moderator
Posty: 189
Rejestracja: 05 sierpnia 2003, 23:44
Kontakt:

Post autor: Romek »

Jeżeli to są save staty, a nie savy na memorkach (tu zarzyczam słownictwa od pana Winter_Mute ;D) to zmiana pluginu graficznego dużo zmienia. Jeżeli jest to kolejna wersja (np pete`s ogl 1.74 na pete`s ogl 1.75) lub też poprzednia to nic nie powinno się stać z save statami, lecz jeżeli zmieniasz pluga (np pete`s ogl 1.75 na pete`s d3d 6 czy jakiego innego) to save staty niestety znikają, wyparowywują ... . Za save staty w emulatorze odpowiedzialny jest plugin graficzny. I jeżeli jest to zmiana pluginu to zaprawdę, zaprawdę powiadam wam: save staty poszły sie je..ać, chyba, że spowrotem dasz starą wtyczkę, a w pliku sstates nic nie mieszałeś.
Romek
winter_mute
TROLOŻERCA
TROLOŻERCA
Posty: 5247
Rejestracja: 04 września 2002, 12:21
Kontakt:

Post autor: winter_mute »

Nie zgodzę się z powyższym bo za SS odpowiedzialny jest emulator a nie plugs graficzny... i nawet po zmianie wtyczki powinny działać.

Dla przykładu we wszystkich galeriach porównawczych tj. test wtyczek 2D / 3D korzystałem z tej opcji i pomijając kilka przypadków (gdy wtyczka wogóle nie obsługiwała SS) opcja chodziła jak należy - tzn. zrobiłem SS na powiedzmy Pete`s OpenGL a następnie ładowałem go z Nick`s 3D, PeoPS Soft, Kazuyya Soft, nie wspominając już o wszystkich odmianach wtyczek Pete`a i wszystko było przeważnie OK (choć od czasu do czasu wyskakiwały jakieś dziabągi).

Wracając jednak do tematu - jest masa możliwości bawienia się plikami SS > można wczytywać je bez CD, a nawet przerobić je na memorkę, ale zamin zacznę rozwodzić się na ten temat sprawdź czy problemu nie dało by się rozwiązać w prostszy sposób.
2BII!2B
Awatar użytkownika
Romek
Moderator
Moderator
Posty: 189
Rejestracja: 05 sierpnia 2003, 23:44
Kontakt:

Post autor: Romek »

Hmmm, ja do tej chwili byłem przekonany, że za SS jest odpowiedzialna wtyczka graficzna, no bo, gdy zmieniam wtyczki, to za każdym razem mi się ładują inne ss (osobne ss mam do ogl a osobne do odl 2 petego). No nie wiem, sorki za pomyłkę, no ale w ostateczności każdy się może pomylić. Sorki i narka.
Romek
winter_mute
TROLOŻERCA
TROLOŻERCA
Posty: 5247
Rejestracja: 04 września 2002, 12:21
Kontakt:

Post autor: winter_mute »

Tak wygląda kwestia ScreenShot`ów czyli zrzucania grafiki do pliku za pomocą klawisza F8.

Tyle że w temacie nie chodzi o SceenShot`y tylko SaveState`y czyli pliki szybkiego zapisu.
2BII!2B
Mortus
Administrator
Administrator
Posty: 840
Rejestracja: 05 września 2002, 17:35

Post autor: Mortus »

Co nie zmienia faktu, że mi po zmianie pluga graficznego stare save staty nie działały, a po zmianie z powrotem chodziły :-)
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
Whatever is said in Latin, sounds profound.
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze.
adder
Junior
Junior
Posty: 5
Rejestracja: 19 lutego 2004, 22:44

Post autor: adder »

Ja również mam problem ze save statami. Tyle żę mój polega na tym, że dzialają one tylko z jednym pluginem graficznym (używając tego pluginu, mam trochę kwadratowe wszystko :wink: ). Jak ustawie na inny plugin i chcę zrobić save stata, to on się robi, emulator wraca do gry i wyskakuje jakiś błąd. Czy nie wie ktoś, czym to może być spowodowane?
winter_mute
TROLOŻERCA
TROLOŻERCA
Posty: 5247
Rejestracja: 04 września 2002, 12:21
Kontakt:

Post autor: winter_mute »

To się niekiedy zdarza z pewnymi tytułami. CO można w tej sprawie zrbić:
1) Nie używać SS
2) Nie mieszać plików pochodzących z różnych pluginów - wypadałoby usunąć pliki SS z poprzedniego plugsa i używać je tylko z tym nowym.
3) Zmienić plugin - niektóre wtyczki nie radzą sobie za dobrze z SS, inne zaś nie radzą sobie wcale

Więcej informacji uzyskasz po podaniu więcej informacji :)
[gra, pluginy - poprzedni i nowy itd... itd.]
2BII!2B
ODPOWIEDZ