Jaka Grafika

Problemy z emulatorem ePSXe i narzędziami dla niego przeznaczonymi.
WOLVERINE
Junior
Junior
Posty: 11
Rejestracja: 30 stycznia 2004, 20:19

Jaka Grafika

Post autor: WOLVERINE »

Witam
to moj 1post i mam nadzieje ze nie ostatni :) hehehe

wracajac do tematy. niewiem jaki wybrac PLUGIN GRAFICZNY, by osiagnac optymalne rezultaty w wyswietlaniu grafiki.

config

GF 4 Ti 4200 64ddr
1700 athlon
512 ddr

obecnie uzywam plugina P ete`s DX6(D3D) 1.75, a mniemam ze dobrze sie orientuje ze GF4 wykorzystuja DX 8.1 w wyswietlaniu grafiki (chodzi mi o funkcje DX 8.1) no chyba ze sie myle to poprawcie mnie.


PS.
dopiero zaczynam przygode z EMU sPSXe.
wlasnie gam na Tekkenie 3, ustawinia wziolem z arta grafika full wypad>gry trojwymiarowe-3D. i jakosc mam wrazenie ze moze byc lepsza. moze nie mam racji . ale zobaczymy
winter_mute
TROLOŻERCA
TROLOŻERCA
Posty: 5248
Rejestracja: 04 września 2002, 12:21
Kontakt:

Post autor: winter_mute »

0) Witam

1) Z taką kartą bez problemu możesz korzystać z pluginów OpenGL pod warunkiem, że masz zainstalowane nowe stery nVidii.

Osobiście preferuje stary Pete OpenGL, zamiast nowego OpenGL2 - choć ten drugi też ma wielu swoich zwolenników (komentarz zostawiam więc im - hi Romek). Może dlatego, że wole wykorzystać moc swojego GFa łądując ją w AA / FA niżeli w zazsoborzerne funkcje nowej wtyczki. Kto wie, moze się kiedyś przerzucę na nią, ze względu na wykorzystywanie Pixel Shaderów, ale obecne funkcje (obrót ekrany, rozmycie i wyświetlanie obrazu w skali szarości) jakoś mnie nie rajcuje.

2) Tak Twoja karta jest kompatybilna z DX 8.1 - nie ma sensu korzystać z DX6(D3D) jak można używać zwykłego (DX7) D3D lub o wiele lepszych wtyczek OpenGL.

3) Co do tego wrażenia, że grafika może być lepsza to zależy o jakiej grafice mówisz? Tej z galerii czy tej uzyskanej z pluginu DX6-D3D?
2BII!2B
Awatar użytkownika
Romek
Moderator
Moderator
Posty: 189
Rejestracja: 05 sierpnia 2003, 23:44
Kontakt:

Post autor: Romek »

Masz rację w_m lubie grafikę wyświetlaną przez pete ogl 2.5, ale tutaj co do TEKKENA zalecałbym (sam też używam) pete`s ogl 1.75. Świetnie sobie radzi przy maksymalnych ustawieniach nawet na średnim sprzęcie (patrz to co ja mam poniżej, pod kreską) i grafa jest lepsza niż na ogl 2.5 moim zdaniem, a więc nie omieszaj spróbować tego pluga, a co do konfiguracji to polecam grafikę na full wypas.

Ps.
Nareszcie widzę opcję "usuń wiadomość". Dzięki w_m za zamieszczenie jej, bardzo przydatna.
Romek
WOLVERINE
Junior
Junior
Posty: 11
Rejestracja: 30 stycznia 2004, 20:19

Post autor: WOLVERINE »

Ad.1
mam najnowsze WF z nvidii .
Ad.2
ale OpenGL2,kozystaja z dobrodziejstw DX.9.0 czyli karty Radeony 9700 i GeForce FX poczawszy. to umnie raczej nie bedzie dzialac? TAK ??

a co do pete'a to mam ta wersje 1.75, tam tez jest cos z openGL czy oto Ci chodzi??
bo w downloads>plugins>windows> niema zadnego innego pete's OpenGL oprucz Pete's OpenGL2.

Ad.3
chodzi mi o ta uzyskana z plugina DX6-D3D i w D3D

wiec jak co to mogl bys podac link gdzie znajde plugi pete's na DX 8.1? albo nazwe, wielkosc pliku, i liczbe plikow w zip/rar rze i ich nazwy- no zeby nie mies jakiejs zwalki ze brak 1 dll czy to nie to- a sam postaram sie to snalesc.

pozdrawiam

edit post

romek, ja wlasnie konfiga ustawialem wedlug tego "Full wypas">trojwymarowa-w skrocie 3D" > i jakos nie wyglaa za dobrze,jak dlamnie.

http://www.gry-online.pl/Galeria/Forum/29425406.jpg

Popatrzcie na nogawke JINa,jaks kanciata czy na jego plecy-lopatki i kark-. tez jakies kanciate,
winter_mute
TROLOŻERCA
TROLOŻERCA
Posty: 5248
Rejestracja: 04 września 2002, 12:21
Kontakt:

Post autor: winter_mute »

ale OpenGL2,kozystaja z dobrodziejstw DX.9.0 czyli karty Radeony 9700 i GeForce FX poczawszy. to umnie raczej nie bedzie dzialac? TAK ??
1) Po pierwsze plugin jak narazie z OGL ma jedynie wspólną nazwę bo obecnie korzystana z OpenGL 1.4 (lub 3 :?: )
2) Tak testowany i używany jest głównie na najnowszych radeonach i FXach bo na nich pracuje najszybciej, ale nie znaczy to, że nie działa ze starszymi kartami. Chodzi całkiem nieźle na moim (tzn mojego bracika GF3)
3) Tak wykorzystuje zaawansowqane techniki Pixel/Vertex Shader, ale one były wprowadzone wraz z DX 8, a nie 9... więc Twoja karta sobie z nimi poradzi.
w downloads>plugins>windows> niema zadnego innego pete's OpenGL oprucz Pete's OpenGL2.
Nie ma też Pete`s DX6(D3D) i Pete`s D3D bo tak jak one jest w pakiecie Pete`s GPU.
wiec jak co to mogl bys podac link gdzie znajde plugi pete's na DX 8.1
Była już o nim mowa - obsługą DX8 (czyli standardu obsługującego procesory pixli i vertexów) zajmuje się Pete`s OpenGL2, jednak nie wiem czy jest to najlepszy wybór... Sprawdź najlepiej obydwie wtyczki tzn Petes OpenGL 1.75 oraz OpenGL2 2.5 i wybierz tą która Ci bardziej przypadnie do gustu.
Popatrzcie na nogawke JINa,jaks kanciata czy na jego plecy-lopatki i kark-. tez jakies kanciate
Te kanty to nie kwestia ustawień pluginu - bo on tu dużo zrobić nie może. Gry, które tworzone były dobre 5-6 (może i więcej - niech ktoś mnie poprawi) lat temu jak T3, oraz sprzęt na jaki były pisane nie były idalne (coby nie nazwać je kanciastymi). Dlatego też nie możesz oczekiwać cudów po pluginie... Nie oznacza to jednak, że nic nie możesz zrobić - tą sprawą musi zająć się bezpośrednio k.graficzna:
1) Po pierwsze zmień plugin na Pete`s OpenGL 1.75
2) Wejdź do panelu sterowania ekranem, zakładki Ustawienia, przycisk Zaawansowane
3) Po wyświetleniu okna preferencji k. graficznej wybierz opcję Wydajność
4) Znajdziesz tam 2 opcje AntyAliasing i Filtrowanie Anizytropowe. Pierwsza opcja odpowiada właśnie za wygładzanie "schodków" na krawędziach... ustaw opcje na AA 4x / FA 4x lub 4x /2x lub wyższą (kwestaia gustu - dla mnie po wybraniu opcji powyżej 4x obraz w ePSXe robi sie zbyt rozmyty).
5) dodatkowo możesz powłanczać parę przydatnych opcji tj. HiResTextures: 2xSAI i screensmootching w pluginie - wierz mi że takie połączenie + FA/AA potrawi sprawić cuda.
Nareszcie widzę opcję "usuń wiadomość". Dzięki w_m za zamieszczenie jej, bardzo przydatna.
Ona zawsze była dostępna - ostatnio jedynie niewidoczna z powodu problemów z jakimi się borykamy.
2BII!2B
Awatar użytkownika
Romek
Moderator
Moderator
Posty: 189
Rejestracja: 05 sierpnia 2003, 23:44
Kontakt:

Post autor: Romek »

Moim zdaniem to co on uzyskał to i tak jest bardzo dużo.
Romek
WOLVERINE
Junior
Junior
Posty: 11
Rejestracja: 30 stycznia 2004, 20:19

Post autor: WOLVERINE »

Mam 2 Pytanie

uzylem pluginu Pete's OpenGL2, ale on gorzej wyglada umnie niz Pete's OpenGL <z pakietu pete's gpu 1.75>

prubowalem wedlug tego konfiga co jest podany, ale tez jakos tak wyglada. i co gorsza nie moe wlaczyc w nim Shaderingu bo wyskakuje komunikat yy...vortes shadrin extended..czy cos akiego.

moze cos mi poradzicie

a mzoe ktos ma identyczny/podbny konfig sprzetowy i dotego dobrze ustawiona ta wtyczke ??

acha MW piszez ze to jest dobiero beta OGL2 ??? to znaczy ze z kolejnymi wersjami bedzie lepiej wspulgral z kartami posiadajacymi VS, PS w wersjach 1.4,2.0,3.0
winter_mute
TROLOŻERCA
TROLOŻERCA
Posty: 5248
Rejestracja: 04 września 2002, 12:21
Kontakt:

Post autor: winter_mute »

uzylem pluginu Pete's OpenGL2, ale on gorzej wyglada umnie niz Pete's OpenGL <z pakietu pete's gpu 1.75>
U mnie jest to samo - jakoś mi się nie podoba co plugin robi z teksturami przy podniesionej rozdzielczości (Internal Res: High i wyżej) - sakieś takie małe i nie wygładzone, a na małej rozdziałce obraz znów jest do bani. Dlatego preferuje OpenGL 1.75
co gorsza nie moe wlaczyc w nim Shaderingu bo wyskakuje komunikat yy...vortes shadrin extended..czy cos akiego.
Chodzi o wszystkie efekty, czy też któryś z "zewnęcznych"?
acha MW piszez ze to jest dobiero beta OGL2 ??? to znaczy ze z kolejnymi wersjami bedzie lepiej wspulgral z kartami posiadajacymi VS, PS w wersjach 1.4,2.0,3.0
Z każdą wersją plugin jest ulepszany, dodawane jest coraz więcej opcji i naprawiane coraz więcej błędów - więc bez problemów można powiedzieć że plugin się rozwija. Piszę o nim jako o wersji Beta ponieważ nie zaimplementowano pożądnej (o ile jakiejkolwiek- niech ktoś mi powie czy GSLang można traktować jako instrukcje OpenGL2) obsługi OpenGL2, a na tym właśnie ma się opierać ów wtyczka jak sama nazwa wskazuje.
2BII!2B
WOLVERINE
Junior
Junior
Posty: 11
Rejestracja: 30 stycznia 2004, 20:19

Post autor: WOLVERINE »

A czy moze plugins Pete's OpenGL 2 , nie jest po czesci robiony juz pod ePSXe 2

a co do miejgo problem i tego komunikatu to patrz SCREEN >>
|
|
|
http://www.gry-online.pl/Galeria/Forum/170503140.jpg

i jak mogl bys to napisz co doczego sluzy-to w czerwonych ramkach z cyftami-, jaki daje efekt.
winter_mute
TROLOŻERCA
TROLOŻERCA
Posty: 5248
Rejestracja: 04 września 2002, 12:21
Kontakt:

Post autor: winter_mute »

A czy moze plugins Pete's OpenGL 2 , nie jest po czesci robiony juz pod ePSXe 2
A co to jest ePSXe2 :?:
i jak mogl bys to napisz co doczego sluzy-to w czerwonych ramkach z cyftami-, jaki daje efekt.
Aby być w 100% pewnych musiałbym potestować funkcje u siebie, a na chwilę obecną mogę napisać CI że:
1) włancza aspekt wyświetlania obrazu jak na PSXie - obraz jest przesyłany identycznie jak do TV, czyli...jest wyższy niż szerszy - identycznie jest na PS2 czy w przypadku filmów DVD. Włącz i przekonaj się sam.
2) To wygląda na wireframe - czyli renderowanie bez nałożenia tekstur.
3) Wybierasz ilość pamięci w jaką wyposarzona jest Twoja k. graficzna
4) AFAIK, renderuje pewne tekstury (o rozmiaże nxm gdzi n jest różne od m) za pomocą pixelshaderów. Inaczej się tego podobno zrobić nie da gdyż tradycyjny sposób renderingu może obsłużyć jedynie tekstury o rozmiarze jednakowym rozmiarze mxm czyli np 50x50px.
5) Włacza efekty obsługiwane przez shadery - pełny opis ich funkcji znajdziesz na stronie domowej Pete`a
6) Włacza przeplot.

Błąd który Ci wyskakuje tjest prawdopodobnie spowodowany przez brak zewnętrznych shaderów. Więcej informacji na ten temat w pliku readme.

Sory że tak skrótowo, ale muszę powkuwać bo mam kolejny egzamin za pasem.
2BII!2B
ODPOWIEDZ