Problem z dźwiękiem w grach SQUERa;)

Problemy z emulatorem ePSXe i narzędziami dla niego przeznaczonymi.
alien
Senior
Senior
Posty: 210
Rejestracja: 03 marca 2003, 18:45

Problem z dźwiękiem w grach SQUERa;)

Post autor: alien »

Co do Chrono.Ja tesh mam mały problemik.Mianowicie dźwięk jakby mi troszkę za szybko grał.Przy intrze mam muzyczkę prawie jak z "Bonanzy"
Mo szprzęt:
Win98
256Ram
GForce2
dźwięk zintegrowany.
Sound Pugin:ePSXe SPU core 1.5.2.
Obrazek
winter_mute
TROLOŻERCA
TROLOŻERCA
Posty: 5250
Rejestracja: 04 września 2002, 12:21
Kontakt:

Post autor: winter_mute »

:) Czemu zaproponowałem taki temat :?: Czemu nie ChronoCross:?: Otóż "ePSXe SPU Core" ma pewne problemy z dźwiękiem w grach firmy SquareSoft - Aby im zapobiec

1. Zmień plugsa na "Eternal SPU Plugin 1.30" (wersje pełną - nie Lite bo jest do ... :roll: )
2. Włącz opcję "Update before accesing register"
Powinno pomóc, a efekty serwowane przez tego plugsa biją na łeb te z wewnętrznego "ePSXe SPU Core"

Warto wypróbować również P.E.Op.S. DSound Audio Driver 1.3 i upenić się czy pewne opcje {Options >Country} i "fps limit" są odpowiednio ustawione...
2BII!2B
Mortus
Administrator
Administrator
Posty: 840
Rejestracja: 05 września 2002, 17:35

Post autor: Mortus »

Ten temacik też mnie interesuje (bo się nad nim głowiłem) więc się wypowiem.
Zmiana plugsa na "Eternal SPU Plugin 1.30" nic nie daje - dzwięk jest nadal przyspieszony, ponadto przy uruchamianiu gry wyskakuje okno konfiguracji plugina dźwięku, z tym że zamiast przycisków OK i CANCEL w prawym dolnym rogu tegoż okna jest przycisk RECORD, a po jego kliknięciu STOP. Dziwna sprawa, bo emulatorek ma ten sam co ja, sprzęt też bardzo podobny, system ten sam (win 98 ) i tą samą wersję gry.
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
Whatever is said in Latin, sounds profound.
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze.
winter_mute
TROLOŻERCA
TROLOŻERCA
Posty: 5250
Rejestracja: 04 września 2002, 12:21
Kontakt:

Post autor: winter_mute »

ponadto przy uruchamianiu gry wyskakuje okno konfiguracji plugina dźwięku, z tym że zamiast przycisków OK i CANCEL w prawym dolnym rogu tegoż okna jest przycisk RECORD, a po jego kliknięciu STOP.
:lol: A może by tak wyłączyć opcje "Show realtime config" w konfigu Eternala :!:
+ zerknąć do TEGO tematu i ustawić wszystko jak zostało pokazazne na rysunkach.
Mówiłem też wcześniej o wypróbowaniu "P.E.Op.S. DSound Audio Driver 1.3" => jest w nim taka mała opcja "Change XA speed" , która służy do ograniczania prędkości dźwięku w intrach (mdecs`ach).
:arrow: nie zmienia to jednak faktu, że na Eternalu powinno być dobrze (w sumie najlepiej z wszystkich dostępnych obecnie plugsów)...
2BII!2B
Awatar użytkownika
CoATI
Junior
Junior
Posty: 7
Rejestracja: 29 maja 2006, 17:19
Kontakt:

Post autor: CoATI »

witam . ja tez mam "maly" problem z dzwiekiem... a mianowicie w ePSXe w grach nie mam muzyki (w ustawieniach plugina wszystko(chyba) mam dobrze ustawione), a kiedy te same gry z tymi samymi(lub podobnymi) ustawieniami pluginow odpalam na PSXeven to gry strasznie zwalniaja....

co do mojego PC to raczej na emu psx'a nie jest za slaby cpu:2200mhz, 1gb ramu, R9600xt, SB audigy 1
Awatar użytkownika
BzyRes
Administrator
Administrator
Posty: 2048
Rejestracja: 17 lutego 2003, 18:50

Post autor: BzyRes »

CoATI pisze:witam . ja tez mam "maly" problem z dzwiekiem... a mianowicie w ePSXe w grach nie mam muzyki
Traktuje to jako brak muzyki i tylko muzyki, a nie dzwieku - bo chyba o to chodzi. Uruchom ePSXe, przejdz do ogolnej konfiguracji dzwieku: Config > Sound. Ujrzysz cztery opcje, ktore mozna zaptaszkowac. Zaptaszkuj wiec pierwsze trzy, pomijajac czwarta, ostatnia. Dla dopelnienia calosci, uzyj dobrego plugina dzwiekowego - Eternal'a badz wtyczki od P.E.Op.S. Opisy i optymalne konfiguracje znajduja sie w dziale PlayStation > Artykuły.
Awatar użytkownika
CoATI
Junior
Junior
Posty: 7
Rejestracja: 29 maja 2006, 17:19
Kontakt:

Post autor: CoATI »

dzieki dziala.. tylko jakos muzyka ma duuuuze tempo.... :) co z tym zrobic?? :):)
Awatar użytkownika
BzyRes
Administrator
Administrator
Posty: 2048
Rejestracja: 17 lutego 2003, 18:50

Post autor: BzyRes »

Zapewne nalezy wejsc do konfiguracji plugina graficznego i w sekcji Framerate zaznaczyc Use FPS Limit oraz Auto-detect FPS....
Awatar użytkownika
CoATI
Junior
Junior
Posty: 7
Rejestracja: 29 maja 2006, 17:19
Kontakt:

Post autor: CoATI »

az tak zielony to ja nie jestem... duze tempo to miala muzyka, a nie FPS'y ale juz sobie poradzilem... ale dzieki za pomoc
Awatar użytkownika
BzyRes
Administrator
Administrator
Posty: 2048
Rejestracja: 17 lutego 2003, 18:50

Post autor: BzyRes »

W 90% przypadkow jedno idzie w parze z drugim, stad moja propozycja rozwiazania byla taka, a nie inna. Z ciekawosci zapytam - w jaki sposob sobie poradziles?
ODPOWIEDZ