RPCS3 Dev-0.0.20-13221

Przyznam otwarcie i szczerze, że udana próba wypuszczenia grudniowych publikacji, pozbawionych nieświeżych wpisów niebywale mnie ucieszyła. Równie mocno usatysfakcjonuje mnie możliwość powtórzenia tego w miesiącu styczniu. Co ważne, projektów wymagających opisania nie pozostało wile więc bez dalszego lania wody biorę się za pierwszy z nich tj. tytułowy RPCS3.

RPCS3

Względem poprzednio opisanych odsłon, lista zmian wprowadzonych w wersji z dnia 22 stycznia 2022 r. oznaczonej jako v0.0.20-13221 obejmuje między innymi:

  • wdrożono mechanizmy umożliwiające bezproblemowe uruchomienie interfejsu użytkownika XMB na najnowszym oprogramowaniu systemowym konsoli z emulacją układu UART obsługujące wyjście obrazu dla złączy Component oraz HDMI;
  • poprawiono obsługę sprzętowego wsparcia pamięci transakcyjnej (TSX) zwiększając stabilność przy korzystaniu z ww. rozszerzeń, jednocześnie eliminując błędy powodujące wyłączanie programu przy uruchamianiu niektórych gier;
  • rozpoczęto prace nad portem programu dla systemów Linux przeznaczonych architekturze ARM64;
  • zaimplementowano mapowanie kilku przycisków klawiatury odpowiadające różnym kątom wychylenia gałek analogowych i naprawiono błędy uniemożliwiające symulację pełnego wychylenie drążków w górę i lewą stronę;
  • zoptymalizowano użycie instrukcji VPERM z wykorzystaniem zestawu SSSE3;
  • usprawniono emulację, MFOCRF/MFCR, VNMSUBFP, LVSL/LVSR, VSL/VSR, zwiększając dokładność operacji i synchronizację przetwarzania pomiędzy PPU i LLVM;
  • usunięto błędy powodujące nieprawidłową rekompilację shaderów i poprawną obsługę hidapi pod systemem macOS;
  • poprawiono obsługę plików z certyfikatami ładowanych pod windowsem z katalogu zawierającego znaki diakrytyczne z kodowania UTF-8;
  • zrezygnowano z integracji biblioteki wayland w paczce kompilowanej dla systemów Linux, zapewniając poprawną obsługę kart graficznych na systemach spoza repozytoriów debiana i eliminując problem artefaktów graficznych na systemach ;
  • poprawiono błędy występujące przy obsłudze mikrofonów dedykowanych grom z serii Singstar;
  • usprawniono emulację Namco System 357 o obsługę manipulacji na deskryptorze w zakresie 0xc0000007, 0xc0000015, 0xc000001c;
  • dodano obsługę tekstur CELL_GCM w formacie R5G6B5, R6G5B5, D1R5G5B5, A1R5G5B5, A4R4G4B4, R5G5B5A1 dla systemów macOS;
  • zaimplementowano nową przeliczania wartości bufora głębokości o dużej precyzji, eliminującą artefakty graficzne w wielu tytułach;
  • poprawiono błędy powodujące nieprawidłową kompilację i pracę emulatora pod systemem Fedora 35;
  • naprawiono działanie makr GDB pod systemami macOS;
  • zaimplementowano obsługę instrukcji REP MOVSB przy emulacji SPU w zakresie dużych transferów DMA;
  • naprawiono błędy powodujące nieprawidłowe inicjowanie emulacji, skutkujące wyświetleniem komunikatu „Unknown context dma 0x0” i krytycznym zamknięciem programu;
  • usunięto błędy powodujące krytyczne zamknięcie programu w trakcie sprawdzania pamięci podręcznej, gdy rozmiar przetwarzanych tekstur przekroczy sprzętowe ograniczenie wielkości wynoszące 17.bitów;
  • zdefiniowano Vulkan jako domyślny interfejs dla systemów macOS i wyłączono obsługę OpenGL 2.1 / 4.1 niespełniających wymagań emulatora;
  • poprawiono obsługę przycisków kierunkowych (strzałek) na klawiaturach obsługiwanych przez system macOS;
  • zaktualizowano zintegrowane biblioteki w tym zaktualizowano zintegrowane biblioteki w tym: ASMJIT, ffmpeg, hidapi, llvm;
  • zwiększono kompatybilność emulatora usprawniając obsługę tytułów takich jak… Blitz: The League II, Cod World at War, Colin McRae: DiRT, Deadly Premonition: The Director’s Cut, Gran Turismo 5, Life is Strange, Ni No Kuni Wrath of the White Witch, Prince Of Persia, Remember Me, Saints Row: Gat out of Hell, SingStar (seria), Tales of Graces f, Watch Dogs;

Zapraszam do działu Pliki, gdzie znajdują się nowe rozwojowe wersje emulatora przeznaczone dla systemu Linux oraz Windows.