Soywiz PSP Emulators

OPIS

Soywiz to pseudonim autora emulatora, który od 2007 roku ewaluował w ramach projektów pn.: D PSP Emulator, cspspemu, jspspemu oraz KPSPEMU. Warto jednocześnie nadmienić, że równie orientalne jak historia rozwoju aplikacji są języki z użyciem których program był tworzony.

Opisane powyżej historia obejmuje następujące aplikacje:

D PSP Emulator

przygotowana w języku D, pierwotna odsłona emulatora. Wielokrotnie przepisywana od podstaw i publikowana w ramach czterech wersji odmiennych wersji. Dzięki pracy nad kodem, wraz z każdą kolejną wersją kompatybilność emulatora wzrastała, niemniej z uwagi na problematyczną charakterystykę języka tj.: słaby IDE, skomplikowaną strukturę, czy wolną kompilację, w 2011 roku autor porzucił projekt.

cspspemu (in. Soywiz`s PspEmu)

mając na uwadze opisane powyżej problemy, prace nad emulatorem PSP przniesione zostały na platformę .NET Core 3+ i w oparciu o kod projektu pspplayer oraz wcześniejsze doświadczenia emulator został przepisany z wykorzystaniem języka C#. Niniejsza zmiana umożliwiła wprowadzenie dynamicznego rekompilatora, alokację pamięci z wykorzystaniem metody VirtualAlloc, oraz zastosowanie szybkiej pamięci podręcznej oraz emulacji HLE. W rezultacie emulator jest w stanie uruchamiać komercyjne tytuły, a szybkość przetwarzania danych kilkukrotnie przewyższającą prędkość bazowej konsoli. Emulator wciąż wymaga dopracowania, szczególnie pod kątem funkcji przetwarzania i wyświetlania obrazu, niemniej w przeciwieństwie do poprzednio opisanego projekt nie został porzucony, a w repozytorium GitHub programu wciąż pojawiają się zmiany w kodzie.

jspspemu

to kolejna wersją emulatora PlayStation Portable, będąca portem opisanego wyżej cspspemu napisanym w kompilowanym do JavaSript, języku TypeSrcipt. Dzięki temu emulacja kodu PSP (demo, homebrew i prostych komercyjnych gier) wykonywana jest bezpośrednio w oknie popularnych przeglądarek (Chrome, Opera, Firefox, Safari i IE11).

KPSPEMU

to emulator będący rozwinięciem opisanego powyżej jspspemu, utworzony przez przepisanie kodu na język Kotlin wykonywany z pomocą platformy KorGE działającej na maszynie wirtualnej Javy. Emulator wykorzystuje autorskie biblioteki i zaawansowane możliwości przywołanej platformy, by w zapewnić wieloplatformowość i znaczny wzrost wydajności względem opisanej punkt wyżej aplikacji.

INFO

Status projektu:aktywny
Licencja:open source, GNU GPLv3
Systemy:multi
Pierwsze wydanie:2007 r.
Ostatnie wydanie:DevBuild – bieżący rok.
tabela: informacje dot. emulatora

GALERIA

POWIĄZANE TREŚCI

Niusy:

Linki:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *