Uzupełniając zaległe niusy dotyczące oficjalnych i multiplatformowych odsłon emulatora PPSSPP, niniejszym wpisem publikuję zbiorczą informację odnoszącą się do wersji oznaczonych numerami 1.4.0, 1.4.1 oraz 1.4.2

Lista najistotniejszych zmian przedstawia się następująco:
- naprawiono problemy występujące na urządzeniach ARM64;
- dodano generowanie obrazu z wykorzystaniem DirectX 11 D3D;
- dodano wsparcie mipmap, rozwinięto funkcjonalność i naprawiono błędy występujące w trybie programowego generowania obrazu;
- zoptymalizowano funkcje odpowiedzialne za jakość użytych tekstur i dekodowanie werteksów;
- rozbudowano użycie shaderów pod DirectX 11 D3D
- zaimplementowano sprzętową teselację beziera w interfejsach OpenGL, D3D11 oraz Vulkan;
- poprawiono generowanie obrazu na ekranach High DPI;
- ulepszono jakość dźwięku w trybie liniowej interpolacji;
- usprawniono obsługę gier wielodyskowych;
- usprawniono obsługę urządzeń peryferyjnych takich jak headsety oraz gamepady;
- wprowadzono opcję zmiany grafiki interfejsu emulatora;
- naprawiono istotne błędy występujące w grach znacząco zwiększając kompatybilność względem gier takich jak: Metal Gear Solid: Peace Walker, Persona 3, Tactics Ogre;
Z kolei, w sekcji pliki znajduje się najnowsza wersja PPSSPP w wersji przeznaczonej dla systemów Android oraz Windows, jak również rozwojowe wydania przeznaczone dla systemów iOS, Linux oraz macOS.