PPSSPP 1.4.2

Uzupełniając zaległe niusy dotyczące oficjalnych i multiplatformowych odsłon emulatora PPSSPP, niniejszym wpisem publikuję zbiorczą informację odnoszącą się do wersji oznaczonych numerami 1.4.0, 1.4.1 oraz 1.4.2

Wipeout Pure na PPSSPP

Lista najistotniejszych zmian przedstawia się następująco:

  • naprawiono problemy występujące na urządzeniach ARM64; 
  • dodano generowanie obrazu z wykorzystaniem DirectX 11 D3D;  
  • dodano wsparcie mipmap, rozwinięto funkcjonalność i naprawiono błędy występujące w trybie programowego generowania obrazu;  
  • zoptymalizowano funkcje odpowiedzialne za jakość użytych tekstur i dekodowanie werteksów; 
  • rozbudowano użycie shaderów pod DirectX 11 D3D 
  • zaimplementowano sprzętową teselację beziera w interfejsach OpenGL, D3D11 oraz Vulkan; 
  • poprawiono generowanie obrazu na ekranach High DPI; 
  • ulepszono jakość dźwięku w trybie liniowej interpolacji; 
  • usprawniono obsługę gier wielodyskowych; 
  • usprawniono obsługę urządzeń peryferyjnych takich jak headsety oraz gamepady; 
  • wprowadzono opcję zmiany grafiki interfejsu emulatora; 
  • naprawiono istotne błędy występujące w grach znacząco zwiększając kompatybilność względem gier takich jak: Metal Gear Solid: Peace Walker, Persona 3, Tactics Ogre; 

Z kolei, w sekcji pliki znajduje się najnowsza wersja PPSSPP w wersji przeznaczonej dla systemów Android oraz Windows, jak również rozwojowe wydania przeznaczone dla systemów iOS, Linux oraz macOS.