Nie zakładam, że w bieżącym miesiącu uda mi się opanować wszystkie niusy, ale o nową wersję rozowjową, tytułowego emulatora PPSSPP pominąć nie mam zamiaru. W związku z tym, wrzucam do serwisu nowe materiały poświęcone tejże sprawie.
![3rd Birthday on PPSSPP emulator](https://psemu.pl/psp/wp-content/uploads/sites/4/3rdb-002-ppsspp.jpg)
Lista zmian, jakie względem poprzednich odsłon wprowadzono do tytułowej wersji 1.12.3-624-gc8247401b opublikowanej 10 stycznia br. obejmuje między innymi:
- zoptymalizowano procedury liniowego filtrowania tekstur oraz wyświetlania efektów świetlnych z wykorzystaniem instrukcji SSSE3/SSE4;
- zainicjowano użycie instrukcji AVX/AVX2 dla JIT w kompilacji przeznaczonej 64.bitowym systemom, zyskując dochodzący do 10% przyrost wydajności programu;
- nieznacznie usprawniono wykorzystanie SSE4 wprowadzając dodatkowe użycia instrukcji PBLENDW oraz PEXTRD/PINSRD;
- zwiększono dokładność mieszania kolorów w programowym trybie generowania grafiki;
- naprawiono błędy występujące przy wyświetlaniu tekstur korzystających z kompresji DXT1/3/5;
- zoptymalizowano funkcje odpowiedzialne za programowe generowanie efektu bloom;
- wdrożono wykorzystanie JIT do przetwarzania współrzędnych UV tekstur, mipmappingu oraz funkcji odpowiedzialnych za generowanie przezroczystości, zwiększając wydajność przetwarzania tych operacji o 12%;
- zoptymalizowano próbkowanie filtrowania tekstur, zwiększając dokładność przywołanej techniki;
- usunięto błędy związane z nieprawidłowo generowanym efektu szumu na elementach interfejsu emulatora;
- zwiększono kompatybilność programu, usprawniając emulację gier takich jak: Adventures to Go, Blade Dancer, Brave Story, iDOLM@STER, Motorstorm Arctic Edge, NBA Live 06, Valkyria Chronicles 3;
Zapraszam do pobrania najnowszych, rozwojowych wersji emulatora dla mobilnych systemów: Android oraz iOS, a także 32. i 64.bitowych Windowsów.