Play! v.0.53

Podtrzymując podniesioną poprzednio myśl, powtórzę – życie bywa przewrotne. W jednej chwili dokłada się wszelkich sił by jak najlepiej się pokazać, by w chwilę później sił nie mieć. Tak też było ostatnio tutaj. W marcu i kwietniu nawieziony nadmiarowymi zasobami czasu wolnego serwis obrodził w nowymi materiałami, których z kolei ostatnimi czasy brakuje. Trochę to przykre i budzi smutek, ale rachunki trzeba zapłacić, jeść też coś trzeba, a przez to wspomniane wcześniej zasoby sił i energii wpakować w proces wdrożenia w nowej pracy.

Play! PS2 emulator screenshot #021 on PSEmu.pl - najnowsze pliki i aktualności ze świata emulacji systemu PlayStation 2. See latest news about PS2 emulation. PCSX2, Play!, DobieStation, emulators and more.

Niezależnie od opisywanych perturbacji zawodowych, chciałbym uniknąć dłuższych przestojów i większych zaległości, dlatego w miarę posiadanego czasu, sił witalnych i innych możliwości postaram się publikować w ramach PSEmu.pl, co też czynię niniejszym wpisem poświęconym tytołowemu Play! Lista zmian, jaką opublikowano wraz z oznaczonym numerem v.0.53 stabilnym wydaniem emulatora z 10 czerwca br. obejmuje zakresem:

  • wprowadzono obsługę kompresji zstd dla plików szybkiego zapisu;
  • poprawiono błędy powodujące nieprawidłową obsługę kart pamięci;
Czytaj dalej „Play! v.0.53”

Play! v.0.52

Życie bywa przewrotne i potrafi zaskoczyć, nierzadko w sposób skutkujący bólem głowy i odruchem wymiotnym. W sytuacjach takich, nieocenione staje się wsparcie życzliwych ludzi oraz wszelkie czynniki zewnętrzne pozwalające wzmocnić poczucie stabilnego gruntu pod nogami. Podczas gdy z pierwszym bywa różnie, to drugie z powodzeniem zapewni tytułowy Play! Stało się bowiem tradycją, że z każdym kolejnym miesiącem autor raczy nas nową, stabilną wersją tego emulatora. Nie inaczej jest w maju.

Play! emulator screenshot on PSEmu.pl - najnowsze pliki i aktualności ze świata emulacji systemu PlayStation 2. See latest news about PS2 emulation. PCSX2, Play!, DobieStation, emulators and more.

… lista zmian, jaką opublikowano wraz z oznaczonym numerem v.0.52 stabilnym wydaniem emulatora z 10 maja br. obejmuje zakresem:

  • zaimplementowano obsługę obrazów gier w formacie CHD;
  • usprawniono emulację kart pamięci;
Czytaj dalej „Play! v.0.52”

AetherSX2 alpha-1849

Jakże cieszy fakt, że kumulacja zmian wprowadzonych ostatnio w bazowym PCSX2, przekłada się na intensywny rozwój port pn. AetherSX2. Warto przy tym odnotować i jasno zaznaczyć, że autor nie ogranicza się do aktualizacji jądra programu, a wprowadza własne rozwiązania oraz masę poprawek, mających zapewnić jak najlepsze doznania płynące z emulacji PS2 na urządzeniach mobilnych pracujących pod kontrolą systemu Android.

PSEmu.pl image - AetherSX2

Lista zmian, jakie względem poprzednio opisywanych wersji trafiły do eksperymentalnej odsłony emulatora z dnia 14 kwietnia 2022 r. oznaczonej symbolem alpha-1849, obejmuje m.in:

  • dodano możliwość tworzenia predefiniowanych układów sterowania ekranowego dla poszczególnych gier;
  • wprowadzono filtr Shade Boost umożliwiający dostosowanie parametrów wyświetlanego obrazu takich jak jasność, nasycenie czy saturacja;
  • dodano obsługę FXAA dla interfejsu Vulkan oraz poprawiono działanie mechanizmu w OpenGLES;
Czytaj dalej „AetherSX2 alpha-1849”

PCSX2 dev.1.7.2652

Wypada jasno napisać, że z uwagi na liczbę zmian wprowadzanych w rozwojowych wydaniach tytułowego PCSX2, nie zawsze chce mi się szykować materiały poświęcone temu projektowi… Niby można by przejrzeć i opisać zmiany pobieżnie, ale zawsze kończy się to na szczegółowym prześledzeniu każdej z nich. Niestety, zakres czynności jakie wykonuję w bieżącym miesiącu nie pozwala mi na taką rozpustę, dlatego musicie wybaczyć mi okrojoną wersję niusa o przedmiotowym projekcie.

PSEmu.pl img - PCSX2 emulator running Kingdom Hearts high quality 4K hires

Oznaczona ciągiem v1.7.0-dev-2652 wersja z 25 kwietnia br., w stosunku do opisanych poprzednio wydań zawiera zmiany obejmujące między innymi:

  • zaprzestano rozwoju i kompilacji kodu przeznaczonego dla 32.bitowych wydań emulatora;
  • wprowadzono obsługę interfejsu Direct3D 12;
  • dodano możliwość wyświetlania obrazu z wykorzystaniem interfejsu Metal;
  • zaimplementowano obsługę FXAA w interfejsie Vulkan;
  • dodano opcję umożliwiającą prawidłowe wyświetlanie obrazu 480p w proporcach 3:2;
  • dodano możliwość tworzenia makr dla kontrolerów sterowania;
Czytaj dalej „PCSX2 dev.1.7.2652”

Play! v.0.51

Ostatnimi czasy dość sporo dzieje się wokół samego serwisu. Dlatego, aktualności nie pojawiają się tak szybko jakbym tego sobie życzył. Stąd choćby tygodniowe obsunięcie w publikacji materiałów o tytułowym Play!

The King of Fighters '94 Re-Bout on Play! PS2 emulator

… lista zmian, jaką opublikowano wraz z oznaczonym numerem v.0.51 stabilnym wydaniem emulatora z 12 kwietnia br. obejmuje:

  • usunięto błędy powodujące nieprawidłowe przetwarzanie danych w pamięci IOP przy ładowaniu szybkiego zapisu stanu gry, tym samym przywracając poprawne działanie tej opcji;
Czytaj dalej „Play! v.0.51”

PCSX2 WIP#220320

Bazując na zakulisowych informacjach, a chcąc zapewnić wysoką jakość publikowanych materiałów, nie miałem innego wyjścia jak przeliczyć na palcach poprawność postawionej poniżej tezy. Może zajęło to ponad dwa tygodnie i okupione zostało solidnym bólem stawów, ale to nic w porównaniu do osiągnięcia jakim pochwalili się autorzy PCSX2.

PCSX2 x64 math at PSEmu.pl

Wpisem z 20 marca 2022 r. wszem i wobec ogłoszono porzucenie 32.bitowych wydań programu. Niezwykle ucieszył mnie ten ruch, bo wcześniejsze argumenty typu „Program świetnie radzi sobie z emulacją, bazując na 32.bitowym kodzie” może sprawdzały się w nieźle w przypadku komputerów pracujących pod kontrolą Windows, tak dla użytkownika natywnie 64.bitowej dystrybucji systemu Linux mogły być źródłem niepotrzebnej irytacji.

Czytaj dalej „PCSX2 WIP#220320”

AetherSX2 alpha-1621

Nie obraziłbym się, gdyby prace nad tytułowym projektem pn. AetherSX2 skupiły się na optymalizacji apki, tak by możliwym było na urządzeniach ze średniej półki, uzyskanie stabilnej pracy programu przy pełnej prędkości emulacji. Niemniej, pokorne życzenia to jedno, a rozwój produktu nieodzownie złączony z prawami popytu to całkiem inna historia. Gracze chcieli makr i taką opcję otrzymali. Nie mnie oceniać, a słowem komentarza nadmienić wypada jedynie, że zawsze to jakiś krok do przodu.

PSEmu.pl image - Aethersx2 emulator for Android systems

Abstrahując od powyższych dywagacji, lista zmian, jakie względem poprzednio opisywanych wersji trafiły do eksperymentalnej odsłony projektu z dnia 3 kwietnia 2022 r. oznaczonej symbolem alpha-1621, obejmuje:

  • dodano możliwość tworzenia czterech makr sterowania, wykorzystując do tego ruchy gałek analogowych i wszystkie przyciski, zaprogramowaną kombinację przypisać można do jednego z pstryczków na padzie, klawisza na telefonie, czy dedykowanego elementu na ekranie urządzenia;
Czytaj dalej „AetherSX2 alpha-1621”

PCSX2 20th Bday

Wpis trochę spóźniony, bo przedmiotowy jubileusz przypadał na dzień wczorajszy. Niemniej szczerze i z głębi serca winszuję 20.letniej pracy, której owoce dają tyle radości fonom emulacji na całym świecie.

BDay card at PSEmu.pl - PlayStation2 emulatrion, emulators, tools, BIOS dump, PCSX2, Play Emulator, Windows, Linux, macOS iOS, Android, news, download

Do gratulacji, załączam najserdeczniejsze życzenia, w szczególności zdrowia, pozytywnego nastawienia, cierpliwości dla mniej rozgarniętych użytkowników emulatora, masę świetnych pomysłów które uda zrealizować się w przyszłości oraz jak najwięcej sukcesów. Sto lat.

Play! v.0.50

Myślałem że widziałem sporo, a wydajny emulator PS2 dla systemu Android to szczytowe osiągnięcie emulacji. Dlatego cieszę się niebywale z uwagi jaką poświęcam tytułowemu projektowi. Najnowsze wydanie emulatora Play! pokazało dobitnie jak maluczki jestem w oczekiwaniach, a jak wielka jest wyobraźnia i innowacyjność autora projektu. Funkcjonalnego emulatora PS2 w oknie przeglądarki nigdy bym się nie spodziewał. Chylę czoła, brawo.

Play! PS2 emulator running Suikoden V

… lista zmian, jaką opublikowano wraz z oznaczonym numerem v.0.50 stabilnym wydaniem emulatora z 7 marca br. obejmuje:

  • przygotowano i opublikowano eksperymentalny port emulatora pracujący z poziomu przeglądarek internetowych;
  • zaimplementowano zmiany znacząco zwiększające kompatybilność programu i wedle ostatnich doniesień ponad 420 tytułów osiągnęło status grywalnych;
Czytaj dalej „Play! v.0.50”