PCSX2 dev.1.7.0-1484

Planowałem wrzucić materiały poświęcone rozwojowemu wydaniu emulatora PCSX2 na koniec miesiąca, niemniej z uwagi na zmiany o których wspomniałem wcześniejna twitterze oraz facebooku końcówkę lipca chcę mieć zarezerwowaną na zakończenie planowanych prac.

PCSX2 emulator running Final Fantasy XII
Final Fantasy 12

Wrzucam zatem na stronę aktualną osłonę emulatora z 17 lipca br. oznaczoną sygnaturą wersji v1.7.0-dev-1484-g4eb5d2c5e, która w stosunku do opisanych poprzednio wydań zawiera zmiany obejmujące między innymi:

  • zintegrowano domyślą wtyczkę graficzną GSdx z emulatorem;
  • usprawniono obsługę cykli jednostki COP2 w debugerze;
  • poprawiono synchronizację między jednostkami VU przy korzystaniu z opcji poprawki VU Kickstart;
Czytaj dalej PCSX2 dev.1.7.0-1484

Play! Dev-0.41-49

Tytułowy projekt dawno nie gościł na łamach serwisu, więc czerwcowe aktualności kończy całkiem aktualny wpis poświęcony rozwojowej wersji emulatora Play!

The King of Fighters '94 Re-Bout on Play! PS2 emulator

Względem opisywanych poprzednio wersji, lista zmian dla wydania z 24 czerwca br. oznaczonego identyfikatorem 0.41-49-g06bd805b obejmuje między innymi:

  • wstępnie dodano wsparcie maskowania PATH3;
  • zaimplementowano emulację kontrolera DPCR3 oraz rejestru GIF_MODE;
  • dodano możliwość zmiany ustawień programu w trakcie działania procesu emulacji na systemach z rodziny Android;
Czytaj dalej Play! Dev-0.41-49

PCSX2 dev.1.7.0-1283

Nius może ciut spóźniony, ale z okazji obchodzonego ostatnio dnia dziecka, na stronie nie może się pojawić nic innego jak materiały poświęcone rozwojowemu wydaniu projektu PCSX2, będącego najbardziej rozwiniętym i najszybszym emulatorem PlaySation2.

PCSX2 emulator running Metal Gear Solid 3.

Oznaczona ciągiem v1.7.0-dev-1283-g286b6448b wersja, w stosunku do opisanych poprzednio wydań zawiera zmiany obejmujące między innymi:

  • usprawniono funkcje obsługujące obrazy dysku twardego;
  • naprawiono błędy występujące przy konfigurowaniu adresów DNS;
  • usprawniono i zoptymalizowano obsługę kart pamięci;
Czytaj dalej PCSX2 dev.1.7.0-1283

Play! Dev-0.40-30

Nie wiem jak Wy, ale osobiście czerpie sporą przyjemność z napływających nieprzerwanie informacji o stabilnie wdrażanych zmianach w rozwojowych wersjach projektów. W przypadku emulatorów czarnulki, źródłem wspomnianej radości, niewątpliwie jest dla mnie tytułowy projekt Play!

Play! PS2 emulator running Suikoden V

Nic w tym dziwnego, gdyż względem wersji opisywanych poprzednio, wydanie z 17 maja br. oznaczone identyfikatorem 0.40-30-g95223d9a obejmuje zmiany takie jak:

  • zaimplementowano emulację funkcji EE/PINTH;
  • usunięto błędy i usprawniono obsługę kart pamięci;
  • zoptymalizowano konfiguracje kompilacji dla systemów OS X;
Czytaj dalej Play! Dev-0.40-30

DobieStation dev-0.0.1617

W ramach koleżeńskiej solidarności chylę czoła za szczerość, z jaką autor opisywanego projektu wypowiedział się w tym artykule. Przyjmując analogiczne podejście, solidarnie i równie szczerze napiszę że mnie się również nie chce :]

MacOS running God of War on DobieStation PS2 emulator

Dlatego, leniwie pozwolę sobie nadmienić, że zmiany jakie znalazły się w ostatniej odsłonie DobieStation z dnia 25 kwietnia 2021 r…

Czytaj dalej DobieStation dev-0.0.1617

PCSX2 dev.1.7.0-1090

Sporo uwagi poświęciłem ostatnio innym projektom, więc czas nadgonić zaległości wracając do niusów poświęconych rozwojowej wersji PCSX2. Szczególnie że w ciągu półtora miesiąca wydarzyć mogło się wiele.

Kingdom Hearts running on PCSX2 emulator

Oznaczona ciągiem v1.7.0-dev-1190-gfafbb3cc6 wersja emulatoara PCSX2 w stosunku do opisanej poprzednio odsłony, zawiera zmiany obejmujące między innymi:

  • zdefiniowano próg wymagań dla procesorów na poziomie rozkazów SSE4.1 oraz usunięto kod odwołujący się do wcześniejszych zestawów instrukcji;
  • usunięto błąd utrudniający instalację programu pod systemem macOS;
  • poprawiono obsługę pamięci oraz dodano system slotów w protokole IPC;
Czytaj dalej PCSX2 dev.1.7.0-1090

Play! Dev-0.39-9

Ubiegły miesiąc minął pod znakiem najmłodszego projektu umożliwiającego emulację poczciwego PS2. Nie oznacza to jednak, że zapomniałem o innych multiplatformowych emulatorach czarnulki. Dzisiejszym wpisem pragnę przypomnieć wielokrotnie opisywanym projekt pn. Play!

Play! FFX at Android

Względem opisywanej wcześniej wersji, wydanie z 1 kwietnia br. oznaczone identyfikatorem 0.39-9-6ce95b5f obejmuje następujące zmiany:

  • poprawiono błędy występujące przy obsłudze układu graficznego Apple M1;
  • usprawniono alokację pamięci układu GS przy emulacji wykorzystującej API Vulkan;
Czytaj dalej Play! Dev-0.39-9

hps2x64 v021

Co prawda publikacja wersji poprawkowych jest domeną czołowego emulatora PSP, niemniej tytułowy projekt hpsx64 ie pozostaje daleko w tyle, a ostatnie wydanie programu hps2x64 jest doskonałym tego przykładem.

hps2x64 running PS2 bios

W związku z powyższym lista zmian zawartych w wydaniu z 23 marca 2021 r.

Czytaj dalej hps2x64 v021