AetherSX2 alpha-1849

Jakże cieszy fakt, że kumulacja zmian wprowadzonych ostatnio w bazowym PCSX2, przekłada się na intensywny rozwój port pn. AetherSX2. Warto przy tym odnotować i jasno zaznaczyć, że autor nie ogranicza się do aktualizacji jądra programu, a wprowadza własne rozwiązania oraz masę poprawek, mających zapewnić jak najlepsze doznania płynące z emulacji PS2 na urządzeniach mobilnych pracujących pod kontrolą systemu Android.

PSEmu.pl image - AetherSX2

Lista zmian, jakie względem poprzednio opisywanych wersji trafiły do eksperymentalnej odsłony emulatora z dnia 14 kwietnia 2022 r. oznaczonej symbolem alpha-1849, obejmuje m.in:

  • dodano możliwość tworzenia predefiniowanych układów sterowania ekranowego dla poszczególnych gier;
  • wprowadzono filtr Shade Boost umożliwiający dostosowanie parametrów wyświetlanego obrazu takich jak jasność, nasycenie czy saturacja;
  • dodano obsługę FXAA dla interfejsu Vulkan oraz poprawiono działanie mechanizmu w OpenGLES;
Czytaj dalej „AetherSX2 alpha-1849”

PCSX2 dev.1.7.2652

Wypada jasno napisać, że z uwagi na liczbę zmian wprowadzanych w rozwojowych wydaniach tytułowego PCSX2, nie zawsze chce mi się szykować materiały poświęcone temu projektowi… Niby można by przejrzeć i opisać zmiany pobieżnie, ale zawsze kończy się to na szczegółowym prześledzeniu każdej z nich. Niestety, zakres czynności jakie wykonuję w bieżącym miesiącu nie pozwala mi na taką rozpustę, dlatego musicie wybaczyć mi okrojoną wersję niusa o przedmiotowym projekcie.

PSEmu.pl img - PCSX2 emulator running Kingdom Hearts high quality 4K hires

Oznaczona ciągiem v1.7.0-dev-2652 wersja z 25 kwietnia br., w stosunku do opisanych poprzednio wydań zawiera zmiany obejmujące między innymi:

  • zaprzestano rozwoju i kompilacji kodu przeznaczonego dla 32.bitowych wydań emulatora;
  • wprowadzono obsługę interfejsu Direct3D 12;
  • dodano możliwość wyświetlania obrazu z wykorzystaniem interfejsu Metal;
  • zaimplementowano obsługę FXAA w interfejsie Vulkan;
  • dodano opcję umożliwiającą prawidłowe wyświetlanie obrazu 480p w proporcach 3:2;
  • dodano możliwość tworzenia makr dla kontrolerów sterowania;
Czytaj dalej „PCSX2 dev.1.7.2652”

Play! v.0.51

Ostatnimi czasy dość sporo dzieje się wokół samego serwisu. Dlatego, aktualności nie pojawiają się tak szybko jakbym tego sobie życzył. Stąd choćby tygodniowe obsunięcie w publikacji materiałów o tytułowym Play!

The King of Fighters '94 Re-Bout on Play! PS2 emulator

… lista zmian, jaką opublikowano wraz z oznaczonym numerem v.0.51 stabilnym wydaniem emulatora z 12 kwietnia br. obejmuje:

  • usunięto błędy powodujące nieprawidłowe przetwarzanie danych w pamięci IOP przy ładowaniu szybkiego zapisu stanu gry, tym samym przywracając poprawne działanie tej opcji;
Czytaj dalej „Play! v.0.51”

PCSX2 WIP#220320

Bazując na zakulisowych informacjach, a chcąc zapewnić wysoką jakość publikowanych materiałów, nie miałem innego wyjścia jak przeliczyć na palcach poprawność postawionej poniżej tezy. Może zajęło to ponad dwa tygodnie i okupione zostało solidnym bólem stawów, ale to nic w porównaniu do osiągnięcia jakim pochwalili się autorzy PCSX2.

PCSX2 x64 math at PSEmu.pl

Wpisem z 20 marca 2022 r. wszem i wobec ogłoszono porzucenie 32.bitowych wydań programu. Niezwykle ucieszył mnie ten ruch, bo wcześniejsze argumenty typu „Program świetnie radzi sobie z emulacją, bazując na 32.bitowym kodzie” może sprawdzały się w nieźle w przypadku komputerów pracujących pod kontrolą Windows, tak dla użytkownika natywnie 64.bitowej dystrybucji systemu Linux mogły być źródłem niepotrzebnej irytacji.

Czytaj dalej „PCSX2 WIP#220320”

AetherSX2 alpha-1621

Nie obraziłbym się, gdyby prace nad tytułowym projektem pn. AetherSX2 skupiły się na optymalizacji apki, tak by możliwym było na urządzeniach ze średniej półki, uzyskanie stabilnej pracy programu przy pełnej prędkości emulacji. Niemniej, pokorne życzenia to jedno, a rozwój produktu nieodzownie złączony z prawami popytu to całkiem inna historia. Gracze chcieli makr i taką opcję otrzymali. Nie mnie oceniać, a słowem komentarza nadmienić wypada jedynie, że zawsze to jakiś krok do przodu.

PSEmu.pl image - Aethersx2 emulator for Android systems

Abstrahując od powyższych dywagacji, lista zmian, jakie względem poprzednio opisywanych wersji trafiły do eksperymentalnej odsłony projektu z dnia 3 kwietnia 2022 r. oznaczonej symbolem alpha-1621, obejmuje:

  • dodano możliwość tworzenia czterech makr sterowania, wykorzystując do tego ruchy gałek analogowych i wszystkie przyciski, zaprogramowaną kombinację przypisać można do jednego z pstryczków na padzie, klawisza na telefonie, czy dedykowanego elementu na ekranie urządzenia;
Czytaj dalej „AetherSX2 alpha-1621”

PCSX2 20th Bday

Wpis trochę spóźniony, bo przedmiotowy jubileusz przypadał na dzień wczorajszy. Niemniej szczerze i z głębi serca winszuję 20.letniej pracy, której owoce dają tyle radości fonom emulacji na całym świecie.

BDay card at PSEmu.pl - PlayStation2 emulatrion, emulators, tools, BIOS dump, PCSX2, Play Emulator, Windows, Linux, macOS iOS, Android, news, download

Do gratulacji, załączam najserdeczniejsze życzenia, w szczególności zdrowia, pozytywnego nastawienia, cierpliwości dla mniej rozgarniętych użytkowników emulatora, masę świetnych pomysłów które uda zrealizować się w przyszłości oraz jak najwięcej sukcesów. Sto lat.

Play! v.0.50

Myślałem że widziałem sporo, a wydajny emulator PS2 dla systemu Android to szczytowe osiągnięcie emulacji. Dlatego cieszę się niebywale z uwagi jaką poświęcam tytułowemu projektowi. Najnowsze wydanie emulatora Play! pokazało dobitnie jak maluczki jestem w oczekiwaniach, a jak wielka jest wyobraźnia i innowacyjność autora projektu. Funkcjonalnego emulatora PS2 w oknie przeglądarki nigdy bym się nie spodziewał. Chylę czoła, brawo.

Play! PS2 emulator running Suikoden V

… lista zmian, jaką opublikowano wraz z oznaczonym numerem v.0.50 stabilnym wydaniem emulatora z 7 marca br. obejmuje:

  • przygotowano i opublikowano eksperymentalny port emulatora pracujący z poziomu przeglądarek internetowych;
  • zaimplementowano zmiany znacząco zwiększające kompatybilność programu i wedle ostatnich doniesień ponad 420 tytułów osiągnęło status grywalnych;
Czytaj dalej „Play! v.0.50”

hps2x64 v025

Co by tradycji stało się zadość, tuż po publikacji materiałów poświęconych bliźniaczej aplikacji udającej szaraczka, czas opublikować analogiczny wpis związany z tytułowym emulatorem hps2x64.

hps2x64 running PS2 bios

Względem poprzednio opisanych wersji lista nowości zawartych w wydaniu z 6 marca 2022 r. obejmuje:

  • usunięto błędy występujące przy obsłudze rejestrów z wykorzystaniem HWREG;
Czytaj dalej „hps2x64 v025”

AetherSX2 alpha-1370

Zgodnie z wcześniejszą zapowiedzią, wrzucam szczegółowe informacje o zmianach wprowadzonych w projekcie pn. AetherSX2. Warta podkreślenia jest możliwość priorytetyzacji zasobów, migracja mechanizmu podmiany tekstur z źródłowego projektu, sporo zmian usprawniających wydajność oraz kompatybilność aplikacji.

PSEmu.pl image - aethersx2-004

Wnikliwa lista zmian, jakie względem poprzednio opisywanych wersji trafiły do eksperymentalnej odsłony projektu z dnia 1 marca 2022 r. oznaczonej symbolem alpha-1370, obejmuje:

  • zaimplementowano mechanizm podmiany tekstur;
  • wdrożono pamięć podręczną mipmap;
  • zwiększono precyzję działania shaderów;
  • wprowadzono ustawienia umożliwiające priorytetyzację wykorzystania zasobów z ukierunkowaniem ich na emulacją EE, VU lub GS;
  • usprawniono działanie poziomej synchronizacji obrazu;
Czytaj dalej „AetherSX2 alpha-1370”

PCSX2 dev.1.7.2390

Kończąc serię aktualności z miesiąca lutego, wrzucam materiały poświęcone najnowszej, rozwojowej wersji emulatora PCSX2, która rozszerza możliwości emulatorów PS2 o opcję podmiany tekstur. To jednak nie wszystkie zmiany jakie znalazły się w tytułowej odsłonie tytułowego programu…

PSEmu.pl img - PCSX2 emulator running FHD Final Fantasy 12

Oznaczona ciągiem v1.7.0-dev-2390 wersja z 24 lutego br., w stosunku do opisanych poprzednio wydań zawiera zmiany obejmujące między innymi:

  • dodano opcje umożliwiające zapis i podmianę tekstur
  • zaimplementowano nowy mechanizm pamięci podręcznej tekstur zwiększając stabilność emulatora i usprawniając wydajność jego działanie w przypadku przetwarzania plików większych niż 16MB w OpenGL oraz 64MB w przypadku interfejsu Vulkan;
  • zoptymalizowano ładowanie rozproszone i przetwarzanie operacji wektorowych z wykorzystaniem instrukcji AVX2;
Czytaj dalej „PCSX2 dev.1.7.2390”