GSdx 0.1.9 Released

Krótka, acz dobra informacja dla osób, które poświęcają swój czas na emulację PlayStation 2. Pracowity Gabest wydał kolejną wersję autorskiej wtyczki graficznej GSdx. W paczce standardowo znajdziemy trzy wersje pluginu dedykowanego procesorom z obsługą SSE2/3/4.


W kwestii wprowadzonych zmian pozostaje mi przytoczyć opinię naszego korespondenta, Zardona: Po przetestowaniu prawie wszystkich dostępnych tytułów z przykrością stwierdzam, że większych zmian brak (przynajmniej w wersji SSSE3). Nie zauważyłem żadnej poprawy (jakości) emulacji. Powyższe nie musi oczywiście oznaczać, iż zmian na lepsze nie ma, toteż gorąco zachęcam do samodzielnego testowania wtyczek. Miłego.

Edit by Zardon:
Pojawiła się skromna aktualizacja, która poprawia błąd wyświetlania grafiki w Dragon Quest 8 w trybie programowym. Download

PCSX2 0.9.5 SVN Rev. 349

Koniec tego miesiąca, podobnie jak początek, upływa pod znakiem PCSX2. Ukazała się nowa układanka w postaci SVN Rev. 349, w której główny nacisk położono na poprawienie funkcjonowania IPU, a co za tym idzie…


…liczne tytuły, min. Canis Canem Edit, Monster Hunter, Resident Evil 4, Soul Calibur 3, Gradius V (na screenie powyżej) The Simpsons, Final Fantasy X, Gran Turismo 3 i inne, dostały szansę na lepsze, wręcz perfekcyjne wyświetlanie wstawek filmowych. Nie dość, że FMVs na szeroką skalę pozbawione zostały makroblokowych przekłamań (koniec z tryskającymi na różne kolory kwardacikami), zamrożeń i innych paskudztw, to mrowie gier uruchamia się odtąd bez konieczności stosowania video skip patcha, a jeszcze inne zyskują status playable.

Wszystko to, dzięki dobrej robocie Saqiba. Rev.(olucyjna) 349(+) do pobrania stąd. Nie muszę chyba dodawać, jak mile widziane są komentarze – najlepiej z dokumentacją w postaci screenów i klipów prezentujących nową betę PCSX2 w akcji.

Qemu USB Driver – Buzz Mod

NHervé, człowiek znany jako autor MegaPad’a, korzystając ze źródeł plugina USBqemu – wtyczki dla PCSX2, umożliwiającej support pe-es-dwójkowej klawiatury USB – spłodził pocieszny plug-mod, dzięki któremu uświadczymy znacznie poprawioną obsługę teleturniejówek z serii Buzz.


Buzz Mod pozwala na wykorzystanie niestandardowych kontrolerów – Buzzerów [na zdjęciu powyżej], które w dedykowanych im grach pełnią funkcję sygnalizatorów. Podobne urządzenia znamy z teleturniejów: *BUZZ* nie wiem, następna nutka *BUZZZ* pan numer trzy! *BUZZZZ* stawiam va banque!… wiadomo, o co chodzi.

Autor podkręconej wtyczki deklaruje, że narzędzie działa jak należy, a w dodatku jest idiotoodporne – wszystko, czego potrzebujemy, to odpowiednia gra i oryginalny buzzer podpięty pod USB. Download tutaj, wymagana rejestracja. I tym oto sposobem, kolejne pozycje zasilają szeregi tytułów PCSX2-playable.

LilyPad Plugin dual update

LilyPad od ChickenLiver’a – wtyczka sterowania dedykowana PCSX2 – doczekała się w bieżącym miesiącu dwóch update’ów, o czym, przyznaję z pokorą, informujemy z lekkim opóźnieniem. W stosownym czasie obiecuję wymierzyć sobie chłostę, elektrowstrząsy i kąpiel w basenie rtęci. Nie pora jednak na użalanie się, bowiem wersje 0.9.0 / 0.9.1 wspomnianego plugina, poza kosmetycznymi poprawkami w zakresie optymalizacji kodu i funkcjonowania samego narzędzia [po szczegóły odsyłam do changelog’a w readme], zawierają dość przyjemne niuanse w postaci:

  • dodanej emulacji gitary, kontrolera znanego wszystkim miłośnikom gier z serii Guitar Freaks / Guitar Hero
  • zaimplementowaniu funkcji pozwalającej na zapis własnych ustawień plugina oraz odczyt wcześniej zdefiniowanej konfiguracji [wygodna obsługa za pomocą przycisków Save / Load, które zapamiętują ostatnio użytą ścieżkę dostępu]

Najnowszą edycję LilyPad można pobierać z naszego Downloadu, natomiast potrzebujący wychwycą sporą garść rad i wskazówek od ChickenLiver’a na Emuforums, w oficjalnym wątku wtyczki.

P.S. Jeżeli ktoś z Was ma możliwość przetestowania obsługi gitary via Guitar Hero [gry z serii i pochodne są notabene nieźle obsługiwane przez PCSX2] z użyciem LilyPad, mile widziany odzew w komentarzach do newsa.

PCSX2 Online WIP c.d.

Nie mogło być inaczej. Ostatnio informowaliśmy o implementacji realnej, działającej i jak najbardziej pożądanej opcji gry online via PCSX2. Jak wszem i wobec wiadomo, solidny multiplayer to między innymi niczym nieskrępowana komunikacja pomiędzy graczami, która to z użyciem standardowego pada jest, delikatnie mówiąc: a) ograniczona b) niewygodna c) do bani.

W związku z powyższym naturalnym etapem ewolucji było wprowadzenie emulacji klawiatury USB, będącej efektem dłubaniny GiGaHeRz w wewnętrznym dev9ull-pluginie. Uwaga – mimo iż papugowany będzie sprzet peryferyjny dla PS2 z końcówką USB, oczywistym jest, że funkcja zadziała na dowolnej komputerowej klawiaturze.

Jako dokumentację nowinki użyczono krótki filmik instruktażowy, traktujący o tym, jak w subtelny i delikatny sposób będzię można wyrażać głębokie uczucia, grając online na [wciąż dopieszczanym] PCSX2 v.0.9.4. Natomiast zwolenników okołotematycznych ujęć statycznych prosto z capcomowego Monster Hunter odsyłam na stronę domową projektu.

Screena tym razem nie będzie…

Ale będą klipy, które nagrał i uprzejmie udostępnił Bositman – człowiek, który pełni obecnie dyżur zastępczy na PCSX2.net. A co z całą resztą?

Otóż powiadają, że developer też człowiek. I jak wszystkie istoty napędzane siłą własnych kapci, nasi ukochani twórcy wszelkiej maści oprogramowania potrzebują nieco odpoczynku, który, jak się paradoksalnie okazuje, jest tylko okresem zwiastującym nadejście nowych odsłon wyczekiwanego software’u.

No i proszę, team PCSX2 byczy się na lazurowych wybrzeżach, a my dostajemy konkretny pokaz możliwości nieuniknionego v0.9.4 wraz z garścią informacji. Na patelnię wrzucono nagrania z dwóch japońskich kozaków: Dynasty Warriors 4 Xtreme Legends oraz Fullmetal Alchemist 2; tytułów, które pod bieżącą wersją PCSX2 są nieuruchamialne. Jak podaje autor klipów skompresowanych XviDem, v0.9.4 rusza ww. tytuły bez najmniejszego grymasu, o czym można się przekonać, pobierając je z sieci torrent za pomocą dowolnego klienta, np. uTorrent. A potem wystarczą paluszki, piwo i parę minut na seans.

Nie dość, że filmy się kręcą, to wciąż, bezustannie, mimo inwazji okresu błogiego lenistwa, trwają pomalusieńkie prace nad samym emulatorem oraz pluginami, gdzie wzrok publiki zwrócony jest głównie na zeroGS i zapowiadaną obsługę obrazu w skali 16:9.

Zachęcam do pobrania plików i, zgodnie z wolą autora, o udostępnianie ich w sieci Torrent tak długo, jak tylko będzie to możliwe. Komentarze mile widziane, miłego!

PCSX2 v0.9 beta – Tekken 4

Stało się. Tekken 4 będzie emulowany przez najnowszą odsłonę PCSX2, o czym macie okazję przekonać się już teraz – w momencie, gdy trwa [końcowa?] faza betatestów. Jeden z członków teamu developerskiego PCSX2 – nachbrenner, nakręcił i puścił w obieg krótki filmik, ukazujący w akcji piątą z kolei, a drugą na PS2, część The King of Iron Fist Tournament.


Tekken 4 Ingame [torrent]
Tekken 4 Ingame [RapidShare]
2 minuty | 5.60 MB | rzeczywista prędkość emulacji – 1.5-6 FPS.

FF XII Demo + PCSX2 v0.9 beta – bardzo bonusowe screeny

CKemu odpowiednio poinformowany przez jednego z koderów PCSX2 – refraction’a, donosi o ciekawych tricku związanym z demem najnowszej odsłony Final Fantasy. Sztuczka polegająca na trzymaniu klawisza przypisanego dla buttona prawej gałki analogowej oraz jednoczesnym wciskaniu kierunku dolnego, umożliwia zagranie w ukrytej lokacji dema. Nie informowałbym o tym, gdyby nie fakt, iż, jak zawsze uczynny CKemu, pstryknął kilka noywch fotek.


Wszystkich, którym powyższe miniaturki narobiły smaku, zapraszam do zwiedzenia ogrodu, w którym rośnie więcej smakowitych owoców. Można zrywać i przyglądać się im z bliska [ze spożyciem może być problem] – gorąco do tego zachęcam.

FF X ingame [PCSX2 v0.9 beta] – filmowa powódź nie ustaje!

Kolejny dzień i kolejny filmik ukazujący oblicze najnowszej wersji PCSX2. Tym razem, dzięki wytężonej pracy ZeroFrog’a, mamy okazję podziwiać niemal doskonałe odwzorowanie emulowanej grafiki w FF X. Jak donosi CKemu, połacie polygonalnego terenu najlepiej prezentuje się przy użyciu karty graficznej supportującej SHADERS 1.X. Jeśli jesteście zbyt leniwi, by ściągnąc klip z emulacji, polecam przejrzeć wątek z kilkudziesięcioma konkretnymi screenshoot’ami. A to, co tygryski lubią najbardziej – dwa piętra niżej.


Walk Through Kilika, menus and a battle! [torrent]
Walk Through Kilika, menus and a battle! [RapidShare]
1 minuta 31 sekund | 58.8MB | prawdziwa prędkość emulacji – 6-14 FPS

Podziękowania dla team’u PCSX2 za nadgorliwość w dobrej robocie!

Double K.O.! – bonusowy film z emulacji FF XII

Nie minęło 12 godzin, odkąd pojawiło się u nas info dotyczące emulacji Final Fantasy XII, a już dostępny jest kolejny filmik pokazujący w pełni emulowaną grę w akcji. Powiem tylko, iż stanowi on fragment walki, czyli najbardziej widowiskowego elementu gier spod znaku FF. Nie muszę chyba specjalnie zachęcać do ściągania? :]


Final Fantasy XII Demo – Battle Video [torrent]
Final Fantasy XII Demo – Battle Video [RapidShare]
53 sekundy | 36.6MB | prawdziwa prędkość emulacji – 6 FPS

Bonusowym bonusem do bonusa są screeny wykonane przez CKemu, któremu dziękujemy za ofiarność. Solidna garść kopiących tyłki obrazków znajduje się TUTAJ.