duckstation

OPIS

Duckstation to świeży, bo datowany na koniec 2019 r. projekt, który w teorii opartej na wypowiedziach autorów skupia się na zapewnieniu maksymalnej grywalności, możliwie największej prędkości emulacji oraz stabilnych publikacjach.

W praktyce, tytułowy duckstation to emulator PlayStation, wydawany w wersji developerskiej na wszystkie popularne systemy operacyjne i zapewniający wsparcie nowej technologii w niezwykle intuicyjny oraz efektowny sposób.

Czytaj dalej duckstation

Xebra

OPIS

Xebra to emulator stworzony z wykorzystaniem programowania w technice inżynierii odwrotnej i zamysłem zapewnienia maksymalnego odwzorowania działania konsoli. Dzięki temu program z wielką dokładnością odwzorowuje obraz i dźwięk generowany przez konsole, zapewnia świetną kompatybilność, a mała liczba opcji ułatwia obsługę programu.

Czytaj dalej Xebra

hps1x64

OPIS

hps1x64 to emulator pierwszego PlayStation wchodzący w skład projektu pod nazwą Highly-Experimental Playstation Simulator x64 based systems. Niniejsza nomenklatura zastosowana została nie bez powodu, gdyż po pierwszym uruchomieniu odczuć można, że każda część przywołanej nazwy ma swe bezpośrednie przełożenie i wytłumaczenie na gruncie praktycznym. Rozbijając nazwę na części składowe opisałbym sprawę następująco:

Czytaj dalej hps1x64

Avocado

OPIS

Avocado to stosunkowo nowy projekt, którego celem jest stworzenie współczesnego emulatora PlayStation. Zgodnie z zamierzeniem autora, aplikacja czerpać ma z aktualnych dobrodziejstw techniki, docelowo uruchamiając gry z szaraka na popularnych platformach sprzętowych pracujących pod kontrolą współczesnych systemów operacyjnych.

Jak Jakub Czekański przełożył powyższe założenia na kod i doznania organoleptyczne towarzyszące działaniu programu?

Czytaj dalej Avocado

PCSX-Redux

OPIS

PCSX-Redux to kolejny emulator bazujący na kodzie PCSX. W porównaniu do pozostałych programów korzystających z ww. źródła (PCSX-df, PCSX-Reloaded PCSX-ReARMed) opisywana aplikacja nie tylko chce wyeliminować błędy i udoskonalić kod pierwowzoru, ale również i przede wszystkim wprowadzić zmiany teleportujące 15.letni projekt w standardy drugiego dziesięciolecia XXI wieku.

Czytaj dalej PCSX-Redux