Avocado Dev.20211019

Dawno nie gościliśmy wpisów dotyczących tytułowego projektu. Tym bardziej cieszy możliwość wyskrobania zdań kilku o pochodzącym spod rodzimej strzechy emulatorze Avocado .

Avocado emulator

Lista nowości w stosunku do opisanych poprzednio wersji niewielka, a w zasadzie ograniczająca się do skorygowania dwóch wartości w funkcjach emulujących napęd celem zapewniania poprawnego uruchomiania gry Doom.

Tyle. Najnowsze wydanie emulatora, przeznaczone dla systemów Android, Linux oraz macOS znajdziecie w tutejszym downloadzie.

PCSX-Redux Dev.20211007

Czasem radość bywa przedwczesna. Dla przykładu ostatnio cieszyłem się z nadrobionych zaległości, a jak pokazuje dzisiejszy nius w kwestii tytułowego projektu pn. PCSX-Redux zmian od poprzedniej publikacji w programie jest sporo. Biorę się zatem za ogarnięcie tematu zapraszając Was do lektury niniejszego wpisu.

PCSX-Redux screen 005

Względem poprzednio opisanych wersji w wydaniu oznaczonym numerem 5781-4-r7a8cdfe1 z dnia 7 października 2021 r. znalazły się między zmiany obejmujące między innymi:

  • rozbudowano debugger o wyświetlanie danych przetwarzanych w ramach DMA, obsługę instrukcji LWC2 oraz SWC2 oraz rejestrów koprocesora COP0 oraz usprawniono obsługę punktów zaczepienia;
  • poprawiono działanie Deasemblera pod kątem przetwarzania instrukcji MTC2/MFC2;
  • zintegrowano z emulatorem, wolonoźródłowy edytor Zep i utworzono Parser dla składni języka LUA;
Czytaj dalej PCSX-Redux Dev.20211007

DuckStation Dev-0.1-4745

Teoretycznie pliki z wrześniowym wydaniem DuckStation już były. Niemniej z uwagi na dużą liczbę zmian, odległy termin poprzedniej publikacji oraz fakt że po prostu lubię ten projekt, po raz wtóry zaproszę we wrześniu przedmiotowy emulator na łąmy PSEmu.pl

duckstation emulator


Względem poprzednio opisanych wersji w wydaniu z 29 września 2021r. oznaczonym numerem wersji wersji 0.1-4745, najistotniejsze zmiany jakie znalazły się w aplikacji obejmują:

  • zwiększono bezpieczeństwo procedur przetwarzania danych w pamięci oraz usprawniono pracę rekompilatora w zakresie obsługi rejestrów SWL/SWR;
  • poprawiono wyświetlanie 16.bitowego obrazu z wykorzystaniem interfejsu GLES2;
  • usprawniono działanie skanera pamięci z przeznaczeniem do oszustw, w tym: poprawiono obsługę warunków A0/A1/A2/A3, wprowadzono tryb F6 umożliwiający korzystanie z operatorów logicznych IF / ELSE IF / ELSE dla warunków A0/A1/A2/A3/D0/D1/D2/D3/D7/E0/E1/E2/E3/E4/E5, umożliwiono sortowanie kolumn, przeniesiono przyciski, dodano możliwość obserwowania zmian wartości w trybie dziesiętnym i heksadecymalnym;


a teraz krótka przerwa na reklamę…
dzisiejszy wpis sponsorują:
cyferki 1, 3, 7, literka P oraz

TAJEMNICZY REKLAMODAWCA

Czytaj dalej DuckStation Dev-0.1-4745

hps1x64 v0360

Skoro pierwsze koty już wczoraj trafiły za płoty, a praktyka pokazuje że nauka języka polskiego nie poszła w las zasadnym jest kontynuować publikację niusów z pomocą wpisu poświęconemu emulatorowi pn. hps1x64.

hps1x64 running Crash Bandicoot

Lista zmian jakie znalazły się w tytułowej wersji 0360 z 26 sierpnia 2021 r., względem poprzednio opisywanych wydań ogranicza się do…

Czytaj dalej hps1x64 v0360

PCSX-Redux Dev.20210817

Przyznam szczerze, że nie wzgardziłbym szybkim niusem dotyczącym emulacji szaraka, ot tak by sprawnie urozmaicić wiadomości z innych pionów. Jak na złość, projekty umożliwiające ww. trik, takie jak choćby Xebra czy hpsx64 stoją w pit-stopie po pierwszym kwartale br. Nie pozostaje mi zatem nic innego, jak mozolne przestudiowanie kilku stronnic nowości jakie wprowadzono do projektu PCSX-Redux.

PCSX-Redux emulator

Na podstawie przywołanej lektury, uprzejmie informuję że względem poprzednio opisanych wersji w wydaniu oznaczonym numerem 4953 z dnia 17 sierpnia 2021 r. znalazły się między zmiany obejmujące między innymi:

  • dokonano migracji bibliotek odpowiedzialnych za dynamiczną rekompilację kodu z używanych dotychczas ix86 na asembler JIT Xbyak;
  • dodano do debuggera edytor shaderów dla obrazu generowanego wewnątrz i poza obszarem wyświetlania;
  • dodano możliwość wyświetlania obrazu w trybie HDPI na urządzeniach z systemem MacOS;
Czytaj dalej PCSX-Redux Dev.20210817

DuckStation Dev-0.1-4599

Plany, plany, a życie i tak pisze swój scenariusz. Był pomysł, były chęci, a znowu wyszła nieplanowana obsuwa. Zdrowie zaczyna wracać do normy, a samopoczucie pozwala złożyć kilka logicznych zdań, więc wracam do Was z porcją aktualności rozpoczynając comiesięczną tyradę od wpisu poświęconego tytułowemu DuckStation.

DuckStation on Windows platform


Względem poprzednio opisanych wersji w wydaniu z 1 sierpnia 2021r. oznaczonym numerem wersji wersji 0.1-4599, najistotniejsze zmiany jakie znalazły się w aplikacji obejmują:

  • dodano opcję uruchamiania gier bezpośrednio z napędu;
  • wydano port aplikacji dla interfejsu Universal Windows Platform umożliwiający uruchamianie emulatora na konsoli Xbox One;
  • zaimplementowano obsługę bibliotek Direct3D 12 z myślą o ww. konsoli;
Czytaj dalej DuckStation Dev-0.1-4599

ePSXe 2.0.15 Android

Tego się nie spodziewałem i w ferworze pracy prawie przeoczyłem informacje o publikacji nowej wersji ePSXe przeznaczonego dla mobilnych urządzeń pracujących pod kontrolą systemu Android.

VR mode on ePSXe for Android
VR mode on ePSXe for Android

Lista zmian, jakie znalazły się w mobilnym emulatorze ePSXe 2.0.15 opublikonym 6 lipca br., przedstawia się następująco:

Czytaj dalej ePSXe 2.0.15 Android

DuckStation Dev-0.1-4410

Pomimo że tytułowy DuckStation to jeden z najmłodszych emulatorów szaraka, to pod względem możliwości, intuicyjności obsługi, czy innowacyjności zastosowanych rozwiązań pozostawia daleko w tyle inne aplikacje. Tyle w ramach zachęty. Kto jeszcze nie miał przyjemności sprawdzenia, powinien bezzwłocznie przetestować program. Zaś osoby zaznajomione z tytułowym emulatorem, chyba nie muszę zachęcać do zapoznania się ze zmianami wprowadzonymi do jego nowej wersji.

DuckStation emulator on Windows7


Względem poprzednio opisanych wersji w tytułowym wydaniu z 4 lipca 2021r. oznaczonym numerem wersji wersji 0.1-4410 znalazły się zmiany obejmujące między innymi:

  • dodano opcję umożliwiającą przywrócenie plików w edytorze kart pamięci;
  • rozbudowano obsługę RetroAchievementów o wskaźniki postępu oraz tablicę wyników;
  • dodano automatyczne ładowanie plików PPF;
  • wzbogacono funkcje przetwarzania danych z napędu o ulepszony tryb odczytu z wyprzedzeniem;
  • wprowadzono opcję przełączania trybu autofire;
  • dodano obsługę plików *.srm przeznaczonych na cele libretro core;
Czytaj dalej DuckStation Dev-0.1-4410

XEBRA Android 21/06/16

Po kilku odgrzanych kotletach czas na coś aktualnego. Tym samym zachęcam do zapoznania się z najnowszą odsłoną mobilnej wersji emulatora Xebra, która w przeciwieństwie do głównego nurtu projektu nie tylko publikowana jest znacznie częściej, ale nie rzadko komentowana zmianami jakie wprowadzono w ostatnim wydaniu.

Free Xebra emulator for Android systems

Dla przykładu w tytułowej wersji z 16 czerwca 2021 r. naprawiono błędy kompilatora powodujące wieszanie aplikacji na 32.bitowych systemach operacyjnych.

Po przedmiotową apkę odsyłam do internetowego sklepu google, jak również tutejszej pobieralni, gdzie znajduje się mobilny emulator w wersji przeznaczonej dla systemów nowszych niż 10.wydanie Androida.

PCSX-Redux Dev.20210531

W ubiegłym miesiącu pominąłem publikację materiałów związanych z tytułowym projektem. W związku z tym, wrzucam do bazy PCSX-Redux wydany z końcem maja br.

PCSX-Redux running Oddworld

… a poniżej opisuje zmiany jakie znalazły się w wydaniu z 31 maja 2021 r. względem poprzednio opisanej wersji:

  • wprowadzono masę zmian związanych ze stylizacją kodu;
  • dostosowano kod projektu pod kątem repozytorium git;
  • zoptymalizowano użycie pamięci z wykorzystaniem funkcji stdatomics;
  • zaimplementowano iniekcję danych z wykorzystaniem PCdrv;

Najnowsze wydanie emulatora, przeznaczone dla 32.bitowych oraz 64.bitowych systemów Windows znajdziecie w tutejszym downloadzie.