DuckStation Dev-0.1-4866

Rzadko się to zdarza, ale jak pokazuje dzisiejszy nius nawet projekt pokroju DuckStation potrafi zaskoczyć minimalistyczną listą zmian. Jednakże mając na uwadze wkład autora w rozwój PCSX2 absencja istotnych nowości i mnogiej liczby poprawek, jest w pełni usprawiedliwiona. Przynajmniej będzie mało do czytania.

duckstation-011

W tym duchu, zapraszam do zapoznania się z najnowszym wydaniem tytułowego emulatora wydanego 10 stycznia 2022 r. i oznaczonego numerem wersji 0.1-4866, które względem poprzednio opisanych wersji zawiera zmiany obejmujące zakresem:

  • wprowadzono nowy mechanizm unieważniania pamięci podręcznej;
  • zaktualizowano bibliotekę rcheevos do wersji v10.2.0, pozbywając się wcześniej występujących błędów i rozbudowując funkcjonalność retroachievementów m.in w zakresie wyświetlania informacji o postępie osiągnięć;
Czytaj dalej DuckStation Dev-0.1-4866

PCSX-Redux Dev.0.6696

Niebywale cieszy mnie, że w roku ubiegłym na łamy PSEmu.pl trafił PCSX-Redux… bo gdy na scenie emulacji pierwszego PlayStation panuje lekka posucha, tytułowy projekt nie zawodzi racząc comiesięczną porcją świeżości wprowadzonych w kodzie emulatora.

PCSX-Redux on Linux #02

Względem poprzednio opisanych wersji, w wydaniu z dnia 5 stycznia 2022 r. oznaczonym jako 6696-bd1b7850 znalazły się zmiany obejmujące między innymi:

  • zoptymalizowano dla 64.bitowych platform dynamiczną rekompilację instrukcji GTE oraz samego JIT , uzyskując wzrost wydajności emulatora dochodzący do 30%;
  • zaimplementowano w projekcie bibliotekę dezasemblerującą Capstone;
  • poprawiono działanie operacji rekompilatora JIT na rejestrach GTE_ir2, GTE_ir3, GTE_sz2, GTE_sz3 jednostki COP2;
Czytaj dalej PCSX-Redux Dev.0.6696

Avocado Dev.20211221

Przyznam szczerze, że nie spodziewałem się kolejnego wydania Avocado w tym roku i trochę popsuło to moje założenia o prostym prześcignięciu zaległości. Na szczęście opisywane wydanie nie umknęło mojej uwadze i Świąteczny challenge trwa. Przechodząc jednak do rzeczy…

Avocado-003

Lista nowości w stosunku do opisanych poprzednio wersji obejmuje między innymi:

  • usunięto przechowywanie kodów operacji w strukturze instrukcji CPU;
  • zaimplementowano zapis logów z terminala DUART oraz strumienia wyjścia wykorzystywanego w projektach PCSX-Redux/Openbios;
Czytaj dalej Avocado Dev.20211221

DuckStation Dev-0.1-4846

Tytułowy projekt dawno nie gościł na stronie i można by się spodziewać, że publikacja listy zmian zajmie lwią część powierzchni na stroni. Z przykrością należy stwierdzić i równie szczerze napisać, że DuckStation w ostatnim kwartale 2021 r. przechodzi przez etap lekkiej stagnacji. Można by się martwić z tego tytułu, aczkolwiek zdaje mi się że bardziej stosownym będzie przywitać z otwartymi ramionami i radością w sercu każdą nową odsłonę emulatora, choćby znalazła się w niej jedynie minimalna zmiana względem wersji poprzedniej.

DuckStation running PE on Linux #02


W tym duchu, zapraszam do zapoznania się z najnowszym wydaniem projektu z 16 grudnia 2021 r. oznaczonym numerem wersji 0.1-4846, które względem poprzednio opisanych wydań zawiera zmiany obejmujące zakresem między innymi:

  • usprawniono inicjowanie i obsługę nagłówków plików wykonywalnych przeznaczonych dla konsoli;
  • rozbudowano funkcje komunikatów ekranowych OSD o wyświetlanie informacji związanych m.in. z PGXP, głośnością dźwięków, czy przetaktowaniem CPU;
  • zaimplementowano nowe metody haszowania do identyfikowania gier i weryfikacji ich obrazów w bazie tytułów zintegrowanej z programem;
Czytaj dalej DuckStation Dev-0.1-4846

PCSX-Redux Dev.0.6498

Ostatnio dominowały niusy poświęcone emulacji PS2, cza więc napisać coś o programach dedykowanych pierwszemu PlayStation, takich jak tytułowy PCSX-Redux, w którym zmiany jakie ostatnio wprowadzano prezentują się nader ciekawie.

Względem poprzednio opisanych wersji, w wydaniu z dnia 12 grudnia 2021 r. oznaczonym jako 6498-5ba6ea73 znalazły się między zmiany obejmujące między innymi:

  • rozpoczęto prace i wdrożono podstawowe funkcje odpowiedzialne za dynamiczną rekompilację wykorzystującą 64.bitową architekturę x86-64;
  • zoptymalizowano funkcje rekompilatora pod kątem stabilnego dostępu do pamięci;
  • dodano skrypty obsługi MIPS toolchain dla kompilacji programu przeznaczonej dla systemów Windows;
Czytaj dalej PCSX-Redux Dev.0.6498

Avocado Dev.20211118

Jakaż radość przepełnia me serce, nie dość że nius jak najbardziej aktualny, to na dodatek dzisiejszym wpisem po raz kolejny mogę Wam przypomnieć o rodzimym projekcie pn. Avocado .

Avocado-018

Lista nowości w stosunku do opisanych poprzednio wersji obejmuje między innymi:

  • poprawioną numerację portów kart pamięci i przetwarzanie nagłów plików memorek oraz wdrożono obsługe formatów *.vgs, *.gme, *.vmp;
  • usprawniono i rozbudowano operacje zapisywania scen 3D;
Czytaj dalej Avocado Dev.20211118

PCSX-Redux Dev.20211105

Ponownie wracam do pionu PS1 by uaktualnić publikowane tu materiały i na bieżąco opisać nowości jakie od poprzedniego niusa wprowadzono do tytułowego projektu pn. PCSX-Redux.

Względem poprzednio opisanych wersji w wydaniu oznaczonym numerem 6141-331b78f2 z dnia 5 listopada 2021 r. znalazły się między zmiany obejmujące między innymi:

  • zintegrowano z emulatorem projekt MC-Breakout oraz załączono pliki Gerber z wyprowadzeniami gniazda kart pamięci;
  • zaimplementowano wsparcie technologii AMD PowerXpress oraz NVIDIA Optimus, optymalizujących zużycie energii przez układy graficzne ww. producentów;
  • zaimplementowano nowy mechanizm wyboru i przełączania wyświetlania obrazu pomiędzy trybami PAL i NTSC;
Czytaj dalej PCSX-Redux Dev.20211105

XEBRA 21/10/31

Po półrocznej przerwie, do rąk fanów trafia nowe wydanie programu Xebra. Sprawa o tyle istotna, że tytułowy projekt przez wielu uznawany jest za emulator aktualnie najlepiej odwzorujący działanie konsoli.

Arbex - old Xebra release with buildin HLE BIOS.

Co równie ciekawe, ostatnia wersja wyłamuje się poza przyjęte schematy i łamie śluby milczenia, tym samym jasno określając listę zmian jakie w znalazły się w najnowszej wersji odsłonie względem tych wcześniej opublikowanych. Oto i ona:

Czytaj dalej XEBRA 21/10/31

DuckStation Dev-0.1-4773

Nie będę krył, że dumny jestem ciut z siebie. Nie dość, że liczba październikowych publikacji przekroczyła barierę dziesięciu wpisów, to niniejszym niusem, poświęconym tytułowemu DuckStation nadgoniłem wszystkie zaległości. Z czystym sumieniem i nieukrywaną satysfakcją zapraszam do lektury.

duckstation-001


Względem poprzednio opisanych wersji, w wydaniu z 25 października 2021r. oznaczonym numerem wersji wersji 0.1-4773, najistotniejsze zmiany jakie znalazły się w aplikacji obejmują:

  • poprawiono błędy uniemożliwiające poprawną kompilację programu dla platformy UWP;
  • rozwiązano problemy związane z wyświetlaniem obrazu 4K na konsolach Xbox One/SeriesX;
  • zmodyfikowano okno interfejsu z właściwościami gry, w którym odświeżono opcje przeliczania rozmiaru obrazu i wartości haszującej, celem wskazania odpowiadającego im numeru wersji dla danego tytułu;
Czytaj dalej DuckStation Dev-0.1-4773

hps1x64 v0370

Troszku się porobiło, nius za niusem trafia na łamy serwisu, więc podtrzymując dotychczas obrane tempo, naprędce wrzucam materiały poświęcone najnowszemu wydaniau tytułowego emulatora pn. hps1x64.

hps1x64_004

Lista zmian jakie znalazły się w tytułowej wersji 0370 z 24 października 2021 r., względem poprzednio opisywanych wydań ogranicza się do…

Czytaj dalej hps1x64 v0370