XEBRA 22/09/24

Po spóźnionym niusie, czas na coś aktualnego. Co istotne, dzisiejszy wpis traktuje o dawno niewidzianym, a cenionym przez wielu emulatorze Xebra. Co więcej, wraz z nowym wydaniem programu, światło dzienne ponownie ujrzał changelog aplikacji.

Xebra PS1 emulator screen #011, image at PSEmu.pl - recent news, latest files and more PS1 Emulation, emulacja, wiadomości, emulatory, gry homebrew.

Korzystając z tej okazji, śpieszę donieść że względem poprzedniej odsłony, najnowsza wersja tytułowego emulatora z 24 września br. opatrzona została następującą listą zmian:

  • zmodyfikowano algorytm wznawiania emulacji po wybraniu tytułu z listy, tak by operacja uwzględniała możliwość zmiany dysku i uniknąć zbędnego resetowania procesu emulacji;
Czytaj dalej „XEBRA 22/09/24”

DuckStation Dev-0.1-5172

Skoro wrześniowe niusy skupiają się wokół topowych programów symulujących działanie konsol z rodziny PlayStation, to wśród wiadomości nie może zabraknąć wpisu poświęconego tytułowemu DuckStation. Szczególnie, że ostatnimi czasy wprowadzono sporo zmian w kodzie przodującego emulatora szaraczka.

DuckStation screenshot #013, image at PSEmu.pl - recent news, latest files and more PS1 Emulation, emulacja, wiadomości, emulatory, gry homebrew.

Lista zmian, jakie względem poprzednio opisanych odsłon wprowadzono w kodzie rozwojowej wersji programu z dnia 9 września 2022 r. oznaczonej numerem wersji 0.1-5172-g023900dc obejmuje między innymi:

  • wdrożono kompresje plików szybkiego zapisu stanu gry z wykorzystaniem algorytmu zstd;
  • usprawniono ładowanie obrazów gier w formacie PBP;
  • zaimplementowano obsługę algorytmu SHA1Digest;
Czytaj dalej „DuckStation Dev-0.1-5172”

no$psx v2.1

To się nazywa powrót. Po pięciu latach ciszy w eterze, na scenę powrócił tytułowy no$psx. Emulator pierwszego PlayStation przez wielu doceniany za doskonałe odwzorowanie działania konsoli, rozbudowane narzędzia dla programistów oraz nieocenioną dokumentację źródłowego systemu, z której latami korzystali autorzy innych projektów.

no$psx PS1 emulator, image at PSEmu.pl - recent news, latest files and more PS1 Emulation, emulacja, wiadomości, emulatory, gry homebrew.


Lista zmian, jakie znalazły się w tytułowej wersji 2.1 wydanej 2o sierpnia 2022 r., obejmuje między innymi:

  • wprowadzono opcję umożliwiająca wybranie ilości emulowanej pamięci RAM pomiędzy 2MB (konsola komercyjna) i 8MB (wersja dla programistów);
  • wprowadzono wsparcie zewnętrznych symboli debuggowania w formacie PsyQ (pliki .SYM) oraz PsxSdk (pliki .ELF);
  • usprawniono odczyt danych z 16.bitowych rejestrów SPU oraz przetwarzanie danych 1F801130h;
Czytaj dalej „no$psx v2.1”

PCSX-Redux Dev.0.10459

Przeciwdziałając powstaniu kolejnych zaległości, publikuje materiały poświęcone tytułowemu PCSX-Redux. Informacje skrócone, by aktualizacje trafiły również do pozostałych pionów… Niemniej…

PCSX-Redux on Linux #01

Lista zmian, jakie względem poprzednio opisanych wersji, znalazły się w wydaniu z dnia 14 sierpnia 2022 r. oznaczonym numerem 10459 obejmuje między innymi:

  • usprawniono działanie procesu automatycznej aktualizacji emulatora;
  • poprawiono emulację przerwań SIO1 w trybie natywnym;
  • rozbudowano debugger o edytor VRAM;
Czytaj dalej „PCSX-Redux Dev.0.10459”

DuckStation Dev-0.1-5067

Sierpniowe wiadomości stały do tej pory pod znakiem nadganiania zaległości… najwyższy czas, by pojawiły się aktualne materiały. Tym bardziej cieszy fakt, że wspomnianą passę rozpocznie publikacja poświęcona tytułowemu DuckStation, będącemu topowym emulatorem pierwszego PlayStation.

DuckStation running PE on Linux #06

Lista zmian, jakie względem poprzednio opisanych odsłon wprowadzono w kodzie rozwojowej wersji programu z dnia 6 sierpnia 2022 r. oznaczonej numerem wersji 0.1-5067-g73a80d3a obejmuje między innymi:

  • ponownie opublikowano wersję przeznaczoną dla systemu macOS;
  • zmodyfikowano proces inicjacji interfejsu Vulkan, umożliwiając poprawne działanie biblioteki MoltenVK;
  • poprawiono błędy krytyczne występujące pod interfejsem MoltenVK w trybie pełnoekranowego wyświetlania obrazu;
Czytaj dalej „DuckStation Dev-0.1-5067”

hps1x64 v0390

Kontunuujac uzupełnianie wieści z ubiegłego miesiąca, z przyjemnością zapraszam do zapoznania się ze zmianami jakie w lipcu trafiły do kodu emulatora hps1x64.

hps1x64 emulator hps164

Lista zmian, jakie znalazły się w tytułowej wersji 0380 z 25 lipca 2022 r., względem poprzednio opisywanych wydań obejmuje:

  • usprawniono działanie funkcji odpowiedzialnych za emulację SPU2;
  • wprowadzono możliwość konfiguracji programu z wykorzystaniem formatu json;
Czytaj dalej „hps1x64 v0390”

OpenBIOS dev.220622

Nawiązując do informacji publikowanych od kwietnia bieżącego roku dotyczących legalnej alternatywy dla kłopotliwego procesu zrzucania BIOSu pierwszego PlayStation, z przyjemnością donoszę o nowym wydaniu tytułowego projektu OpenBIOS.

OpenBIOS image 02 PlayStation legal BIOS ps1bios download at PSemu.pl

Lista zmian jakie znalazły się w czerwcowym wydaniu nie należy do nadzwyczaj obszernych i ogranicza się do…

Czytaj dalej „OpenBIOS dev.220622”

DuckStation Dev-0.1-4918

Cicho liczyłem, że czerwiec zaowocuje licznymi zmianami w tytułowym DuckStation. Niestety dobre chęci i mocne trzymanie kciuków nie zawsze wystarcza….

Duckstation PS1 emulator

… dlatego niniejszym niusem jedynie odświeżam tutejsze pliki projektu do najnowszego wydania, które względem poprzednio opisanych odsłon

Czytaj dalej „DuckStation Dev-0.1-4918”

PCSX-Redux Dev.0.9294

Nadganiając powstałe zaległości, publikuje kolejne materiały, tym razem poświęcone tytułowemu PCSX-Redux. Informacje skrócone, bo z uwagi na opisane poprzednio uwarunkowania, czas jaki mogłem poświęcić na analizę zmian był bardzo mocno ograniczony. Pomimo tego…

PCSX-Redux on Linux #05

Lista zmian, jakie względem poprzednio opisanych wersji, znalazły się w wydaniu z dnia 10 czerwca 2022 r. oznaczonym jako 9294-c04e5f57 obejmuje między innymi:

  • dodano obsługę układów CH37x;
  • rozbudowano mechanizm wyszukiwania danych w pamięci;
  • usprawniono i zoptymalizowano działanie skryptów LUA;
Czytaj dalej „PCSX-Redux Dev.0.9294”

DuckStation Dev-0.1-4915

Choć kolejne wydania tytułowego DuckStation nie rozpieszczają pod względem innowacyjności czy liczby wprowadzonych poprawek, to mając na uwadze sytuację z pierwszego kwartału br. z otwartymi ramionami wypada witać każdą, najmniejszą nawet zmianę w aplikacji uważanej przez wielu za topowy emulator pierwszego PlayStation.

DuckStation running PE on Linux #03

Względem poprzednio opisanych wersji, wydanie z 8 maja 2022r. oznaczone jako 0.1-4915-g79397426 obejmuje zmiany takie jak:

  • zaimplementowano prosty shader pozwalający odbić w pionie i poziomie wyświetlany obraz;
  • dodano obsługę kodów 5106, 5146, 5186, umożliwiających odczyt danych dynamicznie alokowanych w rejestrach;
  • zoptymalizowano funkcje odpowiedzialne za obsługę frameworku cheevos i dodano wsparcie dla biblioteki RAIntergration (interfejs RetroAchievements);
Czytaj dalej „DuckStation Dev-0.1-4915”