PCSX2 0.9.6 Released

W związku ze studencką niedyspozycją Zardona przypadła mi w dniu dzisiejszym (choć jeśli ktoś śledzi zmiany w downloadzie to widział jeszcze wczoraj) niewątpliwa przyjemność poinformowania Was o publikacji nowej wersji PCSX2.


Radość jest tym większa, że w odsłonie oznaczonej numerkiem 0.9.6 doczekaliśmy się kilku istotnych zmian, które to chciałbym Wam przytoczyć w niniejszym niusie… i tak:
  • dzięki wkładowi projektu Playground wprowadzono całą masę poprawek, optymalizacji i innych zmian w kodzie zwiększających prędkość i kompatybilność PCSX2
  • zmieniono koncepcję obsługi pamięci, zastępując wykorzystywaną dotychczas pamięć wirtualną (VM), równie wirtualnym zewnętrznym buforem translacji (VTBL) – uszczuplono w ten sposób osiągi aplikacji, aczkolwiek zyskały na tym stabilność, kompatybilność czy możliwości optymalizacji emulatora, o nerwach użytkownika już nie wspominając – bo znany wielu "Błąd alokacji pamięci" zniknął na zawsze.
  • napisano na nowo tryb wielowątkowego przetwarzania obrazu (MTGS) dzięki czemu zażegnano wiele przypadków niestabilnego działania tegoż, oraz uzyskano 15% przyrost prędkości dla maszyn wyposażonych w procesor z HT i 3-5% dla reszty dwujajowców.
  • udoskonalono do stopnia bliskiego perfekcji ;] obsługę kart pamięci
  • poprawiono opcje pomijania klatek zarówno przez standardowy Frameskip jak i VU-skip
  • dodano sekcję poprawek dla gier (Special Game Fixes)
  • poprawiono emulację napędu (CDVD)
  • ulepszono obsługę jednostek wektorowych i zmiennoprzecinkowych (VU/FPU)
  • dodano możliwość sterowania zachowaniem jednostek pomocniczych (VU/FPU)
  • ulepszono synchronizację pomiędzy procesorami centralnym i we/wy (EE/IOP)
Osobiście cieszy mnie doskonała jak na chwilę obecną obsługa memorek oraz dźwięku (co zgłaszali również użytkownicy na łamach forum), jestem jednak zdania że w najnowszej odsłonie emulatora każdy znajdzie coś miłego dla siebie. W związku z powyższym gorąco zachęcam do pobrania PCSX2 0.9.6 w wersji dla systemów Windows oraz Linux, wymaganych przez pierwszego z wymienionych środowiska DirectX z grudnia ubiegłego roku, dogłębnych testów aplikacji i dzieleniem się rezultatami w komentarzach do niusa.