PCSX2 1.6.0

Jeśli czujesz irytację z powodu rozbieżności pomiędzy pierwotną zapowiedzią Sony, a kolejnymi informacjami jakie publikowane były w kwestii wstecznej kompatybilności nadchodzącego PS5, winien pocieszyć Cię fakt że „wstępne” wdrożenie podobnej funkcjonalności w emulatorze PCSX2 zajęło lat 18. Jest więc nadzieja, że Sony umożliwi uruchamianie gier z poprzednich generacji przy okazji wydania PlayStation9, a czekając na niniejsze możesz zapoznać się ze zmianami wprowadzonym w najnowszej stabilnej wersji tytułowego emulatora.

  • zainicjowano wdrożenie wstecznej kompatybilności konsoli, umożliwiając przetwarzane podstawowych funkcji obsługi kodu z pierwszego PlayStation.
  • zaimplementowano mipmapping, co winno polepszyć jakość obrazu wyświetlanego oraz rozwiązać problemy występujące przy kilkudziesięciu grach, a wynikające z dotychczasowego braku emulacji niniejszej techniki,
  • wprowadzono poprawki do obsługi rozgałęzień VU i opóźnień, zapewniając poprawną obsługę gier: Dropship United Peace Force, World Rally Championship, WRC 2, WRC3
  • usprawniono rekompilator i podstawowy kod emulatora, zwiększając kompatybilność programu i eliminując konieczność stosowania łatek dla gier takich jak: Jak X, Spongebob the Movie, Spongebob Battle for Bikini Bottom,The Incredibles, The Incredibles Rise of the Underminer, Soukou Kihei Armodyne, Garfield Saving Arlene, Tales of Fandom Vol. 2 oraz serii
  • poprawiono obsługę instrukcje CFC2 w rejestrze TPC VU0, eliminując błędy występujące w Street Fighter EX 3,
  • poprawiono opóźniania i wyzwalanie dla instrukcji MSCALF, MSCNT , zapewniając prawidłowe wyświetlanie cieni, usuwając artefakty oraz poprawiając jakość obrazu w grach: Baldur’s Gate: Dark Alliance, Champions of Norrath, Downhill Domination i Twisted Metal
  • poprawiono funkcje wyszukiwania tekstur i dopasowywania przesunięcia wierzchołków do wielkości z buforów, celem prawidłowego renderowania oczu w trybie sprzętowego wyświetlania obrazu,
  • rozbudowano obsługę D3D11 w wtyczce graficznej, tak by zaimplementowaną funkcjonalność API DX11 zbliżyć do poziomu oferowanego dotychczas przez interfejs OpenGL.
  • naprawiono skalowanie bufora dla podwyższonych rozdzielczości,
  • zaimplementowano sprzężenie zwrotne buforu wyjściowego, umożliwiając wtyczce OpenGL poprawne wyświetlanie efektów monochromatycznych w grach takich jak Xenosaga,
  • usprawniono emulację układu scalającego, zapewniając prawidłowe wyświetlanie obrazu w trybie podzielonego ekranu w grach Time Crisis 2 oraz Time Crisis 3,
  • naprawiono obsługę znaczników INT i FFMD w rejestrach wyświetlania, umożliwiając prawidłowe skalowanie obrazu w grze Gitaroo man i jej pochodnych,
  • zaimplementowano obsługę TEX0 zapewniając prawidłowe wyświetlanie obrazu w grach: Lupin: The Third and James Bond 007 Nightfire

Zapraszam do sekcji Download po najnowszą wersję stabilnego wydania programu oraz na stronę domową projektu po szczegółowe informacje i ilustracje graficzne obrazujące opisane powyżej zmiany.