PCSX2 dev.1.7.0-3648

Z serii wpisów, które dawno nie gościły na łamach serwisu, warto przypomnieć sobie topowy projekt dedykowany emulacji drugiego PlayStation. Tym samym serdecznie zapraszam do przejrzenia zmian jakie ostatnimi czasy znalazły się kodzie tytułowego PCSX2.

PCSX2 emulator running God of War - image #001 from PSEmu.pl :: recent news, latest files, free homebrew games, all you want in topic of PS2 emulation. Pliki, wiadomości, darmowe gry homebrew.

Oznaczona ciągiem v1.7.0-dev-3648 wersja z 27 listopada br., w stosunku do opisanych poprzednio wydań zawiera zmiany obejmujące między innymi:

  • zoptymalizowano i rozbudowano rekompilator EE, zwiększając wydajność programu od 7% do 15%;
  • wprowadzono nową metodę usuwania przeplotu pn. Motion Adaptive Deinterlacing tj. adaptacyjne usuwanie przeplotu w ruchu w skrócie MAD;
  • wdrożono obsługę shaderów obliczeniowych;
  • naprawiono błędy występujące przy wyświetlaniu tekstur w interfejsie D3D11;
  • zaimplementowano rozbudowaną obsługę kodów PS2rd wykorzystywanych przez Open PS2 Loader;
  • usprawniono emulację kart pamięci;
  • zoptymalizowano kąt wyprzedzania DMA przy przetwarzaniu buforowanych danych CDVD;
  • poprawiono emulację instrukcji BC0 w deasemblerze;
  • zaimplementowano technikę wyostrzania skalowanego obrazu FidelityFX CAS;
  • porzucono wsparcie dla systemu Windows 8.1;
  • usprawniono działanie emulatora na urządzeniach bazujących na procesorach Apple M1s;
  • zwiększono do 16, liczbę makr jakie przypisać można do jednego kontrolera;
  • zoptymalizowano emulator pracujący z wykorzystaniem interfejsów DX12/Vulkan pod kątem wykorzystania pamięci VRAM;
  • zaimplementowano obsługę zewnętrznej biblioteki zydis;
  • zaktualizowano biblioteki zewnętrzne tj.: SDL do wersji 2.26.0, QT do wersji 6.4.0 ;
  • zaktualizowano bazę kontrolerów, usprawniając dotychczasowe wsparcie dla urządzeń przeznaczonych dla konsol takich jak: 8BitDo Ultimate, BEITONG A1T2, Nintendo Classic, SZMY Power DS4 Wired;
  • zwiększono kompatybilność programu, usprawniając emulację tytułów takich jak… Alpine Racer 3, Ape Escape 3, Bionicle Heroes, Car Racing Challenge, Dark Cloud, Demon Chaos, Donald Duck Goin’ Quackers, Espgaluda, Finding Nemo, Haven: Call of the King, Kinetica, King of Colosseum, Metal Gear Solid 2, Sega Rally 2006, Silent Hill 4, Tales of the Abyss, The Getaway: Black Monday, Virtua Tennis 2, Worms 4;

Zapraszam do sekcji Pliki gdzie znajdziecie jeszcze cieplutkie wydanie rozwojowe emulatora dla systemów Linux oraz macOS, standardowy Windows, a także kod źródłowy do własnoręcznej kompilacji.