PCSX-Redux Dev.0.8709

Tytułowy PCSX-Redux przez kilka ostatnich miesięcy utrzymywał tendencję wzrostową. W kwietniu sprawy nie przedstawiają się inaczej. Zmian sporo, w tym cała masa poprawek służących uporządkowaniu kodu i kilka ciekawych nowości, jak np. nowe funkcje odpowiedzialne za obsługę obrazów ISO, spięte z wbudowanym językiem LUA i wstępnie przygotowane na obsługę plików ZIP. Jeszcze ciekawiej wyglądają zmiany wprowadzone w rekompilatorze, które jasno wskazują aspiracje do przeportowania programu na nową platformę.

PCSX-Redux screen 006

Szczegółowa lista zmian, jakie względem poprzednio opisanych wersji, znalazły się w wydaniu z dnia 25 kwietnia 2022 r. oznaczonym jako 8709-842686cb obejmuje między innymi:

  • wprowadzono mechanizm umożliwiający automatyczne aktualizowanie programu;
  • rozpoczęto prace nad przygotowaniem eksperymentalnego rekompilatora JIT w wersji dla systemów Arm64;
  • usprawniono emulację portu szeregowego oraz dodano wsparcie dla operacji sio1 w debuggerze;
  • usprawniono obsługę nośników zawierających z ścieżki audio;
  • dodano pierwsze funkcje mające w przyszłości zapewnić wsparcie dla plików zarchiwizowanych w formacie zip;
  • zoptymalizowano funkcje odpowiedzialne za generowanie obrazu z wykorzystaniem interfejsu OpenGL, zmodyfikowano inicjację framebuffora, usunięto zdublowane wywołania, itd.
  • zoptymalizowano część kodu odpowiedzialnego za odczyt danych z plików ISO, zmodernizowano cały zakres funkcji z tym związanych i utworzono kilka nowych, odpowiedzialnych za obsługę ISO9660, plików PVD, PPF i XA, odczytywanie identyfikatorów gier, itd.
  • dodano możliwość manipulacji nowoutworzonymi funkcjami do obsługi obrazów ISO z poziomu wbudowanego języka LUA;
  • usunięto z kodu pozostałości po starych funkcjach odpowiedzialnych za operacje szybkiego zapisu/odczytu stanu gry;
  • podobne czystki przeprowadzono w kodzie odpowiedzialnym za emulację układu graficznego, usuwając z niego zbędne pozostałości po starych funkcjach;
  • porządki nie ominęły również klas dedykowanych symulujących działanie napędu oraz odpowiedzialnych za obsługę obrazów ISO gier;
  • zaimplementowano do projektu biblioteki imgui, curl i concurrentqueue oraz zaktualizowano gdb do wersji 11.2.;
  • zwiększono kompatybilność programu usprawniając obsługę tytułów takich jak… Ridge Racer;

Najnowsze wydanie emulatora, przeznaczone dla systemów Windows , jak również nowo opublikowane binarki dla Linuksa oraz systemu macOS znajdziecie w tutejszym downloadzie.