To się nazywa powrót. Po pięciu latach ciszy w eterze, na scenę powrócił tytułowy no$psx. Emulator pierwszego PlayStation przez wielu doceniany za doskonałe odwzorowanie działania konsoli, rozbudowane narzędzia dla programistów oraz nieocenioną dokumentację źródłowego systemu, z której latami korzystali autorzy innych projektów.
Lista zmian, jakie znalazły się w tytułowej wersji 2.1 wydanej 2o sierpnia 2022 r., obejmuje między innymi:
- wprowadzono opcję umożliwiająca wybranie ilości emulowanej pamięci RAM pomiędzy 2MB (konsola komercyjna) i 8MB (wersja dla programistów);
- wprowadzono wsparcie zewnętrznych symboli debuggowania w formacie PsyQ (pliki .SYM) oraz PsxSdk (pliki .ELF);
- usprawniono odczyt danych z 16.bitowych rejestrów SPU oraz przetwarzanie danych 1F801130h;
- dodano opcję synchronizującą program z gamepadem co każdą wyświetlaną klatkę;
- zaimplementowano obsługę plików binarnych w formacie .cpe/.elf ;
- dodano wsparcie nazw rejestrów i kodu opcode GTE cop2 do (dis)assemblera;
- poprawiono emulację BIOSU w zakresie działania funkcji SysDeqIntRP C(03h);
- dodano obsługę obrazów gier zdefiniowanych w pliku CUE, zawierającym odniesienia do wielu ścieżek przechowywanych w plikach BIN;
- poprawiono obsługę instrukcji 0Ah w funkcjach emulujących napęd konsoli;
- rozbudowano debugger tty o wyświetlanie instrukcji obsługujących napęd konsoli;
- rozbudowano plik pomocy m.in. o skróty klawiaturowe do przeglądania zawartości, strukturę plików i formatowanie treści w HTML oraz nowe informacje dot. choćby obsługi kontrolerów i format plików systemowych;
- usprawniono obsługę kart pamięci oraz danych PocketStation;
- zwiększono kompatybilność programu, usprawniając obsługe gier takich jak m.in… Saga Frontier, WCW Mayhem, Star Wars: Rebel Assault II – The Hidden Empire, Gran Turismo 2;
Zapraszam do działu Pliki, gdzie znajdziecie najnowsze wydanie opisywanego emulatora przeznaczone dla systemu Windows.