Konfiguracja Xenogears

Emulator: ePSXe 1.6.0

BIOS: SCPH 7502

Wideo: Petes OpenGL z następującymi ustawieniami >

Resolution/Color:
– 640×480 Fullscreen / 32 Bit
– Keep psx aspect ratio: on

Textures:
– R8G8B8A8
– Filtering: 6
– Hi-Res textures: 1
– VRam size: 0

Framerate:
– FPS limitation: on
– Frame skipping: off
– FPS limit: Auto

Compatibility:
– Offscreen drawing: 2
– Framebuffer texture: 2
– Framebuffer access: 3
– Alpha multipass: on
– Mask bit: on
– Advanced blending: on

Misc:
– Scanlines: off
– Line mode: off
– Unfiltered FB: off
– 15 bit FB: off
– Dithering: off
– Screen smoothing: off
– Screen cushion: off
– Game fixes: on

[UWAGI]
Jeśli nie posiadasz kart nVidia GeForce lub ATI Radeon skorzystaj z wtyczki Pete`s DX6(D3D) i ustaw ją analogicznie do OpenGL pomijając nieobsługiwane opcje. W przypadku gdy w ustawieniach k.graficznej masz włączone opcje „AntyAliasowania” oraz „Filtrowania Anizotropowego” (w przypadku kart firmy ATI nazwy noszą nazwę SmoothVision) należy zamienić następujące opcje:
– Framebuffer textures: 0
– Famebuffer access: 4
Jeśli ktoś musi 😉 zwiększyć rozdzielczość to niech czyni to bez zastanowienia – gra doskonale pracuje i wygląda we wszystkich możliwych trybach (oczywiście od 640×480 wzwyż). Dla zwiększenia prędkości emulacji zaleca się zmianę niektórych parametrów na następujące:
– Filtering: 1-5 (wedle upodobań)
– Hi-Res textures: 0
– W menu „Special game fixes” można włączyć opcje:
„Use old frameskipping” oraz „Direct framebuffer updates”
[/UWAGI]

Dźwięk: Eternal SPU z następującymi ustawieniami >

Audio Device: DirectSound
Sound Buffer Size: 16
Audio out method: Thread
Show realtime config window: wyłączone
Wait for XA buffer is free: wyłączone
Fine Tune: 0
Reverb: TiMidity
Update before accesing…: włączone
2x SPU IRQ – wyłączone

CDRom > Zaleca się utworzenie i grę z obrazu ISO.